Baz 175
Re: Baz 175
Celkově se mi prcek hodně líbí, ale první co bych opravdu udělal, tak bych zakryl ten kardan, jak ti to to chytne nohavicu, tak tě chirurgie nemine. Ten altík bych přidělal na ventilátor, podle mě je to nejjednodušší a co se mi hodně líbí je ta ČZ, hodíš lepší foto ať můžu malinko závidět ?
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.
Re: Baz 175
Jen trošku k té hydraulice.
Mám prcka traktůrek s motorem Jawa 250 asi původně kývačka. Dolů řetěz na pojezd a druhé kolečko řetězem pohání olejové čerpadlo. To je nějaké TOS, kdyi mi ho donesl tatík z fabryky, pohánělo hydrauliku u nějakého většího obráběcího stroje. Velikostně podobné jak na obrázku. Hydraulika funguje perfekně. Na lehce zvýšený volnoběh uplně v klidu vyklopím 7 tunu valník plnej hlíny. Třeba na 2 rychlostní stupeň na převodovce. Vyzkoušeno, když nám u traktoru nešlo vyklopit ten vůz, bo se podělal jakýsi ventyl. Nacouval jsem k oji vozu, zapojil do malého traktůrku hadici a vlečku vyklopil. Bylo to asi akorát, to kvůli množství oleje v mojí nádrži. Ale mám vcelku velkou. Tak to vyšlo.
Hydraulika má dost sílu, aniž se to nezdá.
Mám prcka traktůrek s motorem Jawa 250 asi původně kývačka. Dolů řetěz na pojezd a druhé kolečko řetězem pohání olejové čerpadlo. To je nějaké TOS, kdyi mi ho donesl tatík z fabryky, pohánělo hydrauliku u nějakého většího obráběcího stroje. Velikostně podobné jak na obrázku. Hydraulika funguje perfekně. Na lehce zvýšený volnoběh uplně v klidu vyklopím 7 tunu valník plnej hlíny. Třeba na 2 rychlostní stupeň na převodovce. Vyzkoušeno, když nám u traktoru nešlo vyklopit ten vůz, bo se podělal jakýsi ventyl. Nacouval jsem k oji vozu, zapojil do malého traktůrku hadici a vlečku vyklopil. Bylo to asi akorát, to kvůli množství oleje v mojí nádrži. Ale mám vcelku velkou. Tak to vyšlo.
Hydraulika má dost sílu, aniž se to nezdá.
-
- Příspěvky: 108
- Registrován: pát říj 11, 2019 8:14 am
- Bydliště: Slavkov a Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baz 175
Kryt kardanu je v plánu. Jak jsem psal v prvním příspěvku. Mám na něj nachystaný pěkný kousek kartáčovaného nerezu. Ale prvně chce to všechno vzít vapkou do čista, než to zadekluju. Na to ale není teď moc počasí, takže to možná nechám až na jaro. Traktůrek je teď schovaný pod střechou, tak se mi nechce moc svážet dolů.Chose11 píše: ↑pát lis 17, 2023 9:28 am Celkově se mi prcek hodně líbí, ale první co bych opravdu udělal, tak bych zakryl ten kardan, jak ti to to chytne nohavicu, tak tě chirurgie nemine. Ten altík bych přidělal na ventilátor, podle mě je to nejjednodušší a co se mi hodně líbí je ta ČZ, hodíš lepší foto ať můžu malinko závidět ?
Nevím kterou čezetu máš teď na mysli. Mám jich tam vícero.
-
- Příspěvky: 108
- Registrován: pát říj 11, 2019 8:14 am
- Bydliště: Slavkov a Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baz 175
-
- Příspěvky: 108
- Registrován: pát říj 11, 2019 8:14 am
- Bydliště: Slavkov a Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baz 175
-
- Příspěvky: 108
- Registrován: pát říj 11, 2019 8:14 am
- Bydliště: Slavkov a Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baz 175
Takže zase menší progres.
Držák altíku i se šponovákem je natřený a namontovaný na hotovo.
Pak jsem se chtěl podívat na spojku. Pedál sice spojku vypínat, ale měl hrozně malý chod. Nebylo se čemu divit. Lanko bylo úplně roztrepené, navíc to bylo jen 1,6mm. Bowden také nebyl v kondici. Ze svého bince jsem vyhovoval starší lanko ze zadní brzdy jawy, tedy silnější, o průměru 2mm. K tomu jsem šmyknul i širší bowden. Stačilo ho jen promazat.
Pedál měl dost velké vůle v přepákování. To jsem vyřešil vložením podložek. Nyní chodí spojka hladce a pedál má dostatečně dlouhý chod.
Dalším problémem byla zahradní hadice na vratce z hydraulického rozvaděče. Nejen, že je to prasečina, ale co hůř, na jednom místě byla poškozená a ronila. Proto jsem koupil novou a vyměnil to.
No a nakonec, slíbený kryt kardanu...
V mezičase jsem dohledal doma světla, resp. obaly. Paraboly a skla musím ještě koupit. Také dorazil AEV kondenzátor...
Držák altíku i se šponovákem je natřený a namontovaný na hotovo.
Pak jsem se chtěl podívat na spojku. Pedál sice spojku vypínat, ale měl hrozně malý chod. Nebylo se čemu divit. Lanko bylo úplně roztrepené, navíc to bylo jen 1,6mm. Bowden také nebyl v kondici. Ze svého bince jsem vyhovoval starší lanko ze zadní brzdy jawy, tedy silnější, o průměru 2mm. K tomu jsem šmyknul i širší bowden. Stačilo ho jen promazat.
Pedál měl dost velké vůle v přepákování. To jsem vyřešil vložením podložek. Nyní chodí spojka hladce a pedál má dostatečně dlouhý chod.
Dalším problémem byla zahradní hadice na vratce z hydraulického rozvaděče. Nejen, že je to prasečina, ale co hůř, na jednom místě byla poškozená a ronila. Proto jsem koupil novou a vyměnil to.
No a nakonec, slíbený kryt kardanu...
V mezičase jsem dohledal doma světla, resp. obaly. Paraboly a skla musím ještě koupit. Také dorazil AEV kondenzátor...
Re: Baz 175
...hezky pokračuješ ! Jen neztratit tvůrčí elán . U takového stroje není nikdy hotovo , pořád je co vylepšovat a měnit ...
-
- Příspěvky: 108
- Registrován: pát říj 11, 2019 8:14 am
- Bydliště: Slavkov a Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baz 175
To je pravda, já to ale nemám na nějaké velké zemědělské ambice. Sice mám pozemek 2000m, ale krom sadu neplanuju žádné hospodaření na poli. Jen sem tam něco odvest kolem baráku.
Takže je to spíš jen pro zábavu. Neplanuju žádné velké přestavby. Dělám motorky a tohle je můj druhý traktůrek s motorkovým motorem. Koupil jsem ho, protože se mi opravdu líbí svým dílenským zpracováním a hodí se mi do mého sbírkového portfolia.
Chtěl bych časem využít ještě volnou pozici na rozvaděči a dodělat předek na sněhovou radnici. A doplnit zadni blatniky, neco ve stylu starych Fergasonů..
A to bude asi tak vše, co s tim bude.
Sice by se mi libilo, udělat na předek nakladač, stále jsme v rekonstrukci domu a pomohlo by mi to rozvozit nekolik kubiku hliny po pozemku, ale než bych to dokončil, bude už hotovo. Na to jedno dopoledne spíše pustím korunu sousedovi s Bobcatem... a navíc, s nakladačem by se mi už asi nevešel na výtah, abych mohl traktůrek zaparkovat k ostatním strojům...
Takže mým vrcholem bude zaprahnout vozík, odvést ovoce ze sadu nebo zaprahnout na podzim rotační sběrač listi a sezbirat zahradu.. takže ano, vylepšovat, ale příliš menit asi ne. Ale jak říká... nikdy neříkej nikdy...
Takže je to spíš jen pro zábavu. Neplanuju žádné velké přestavby. Dělám motorky a tohle je můj druhý traktůrek s motorkovým motorem. Koupil jsem ho, protože se mi opravdu líbí svým dílenským zpracováním a hodí se mi do mého sbírkového portfolia.
Chtěl bych časem využít ještě volnou pozici na rozvaděči a dodělat předek na sněhovou radnici. A doplnit zadni blatniky, neco ve stylu starych Fergasonů..
A to bude asi tak vše, co s tim bude.
Sice by se mi libilo, udělat na předek nakladač, stále jsme v rekonstrukci domu a pomohlo by mi to rozvozit nekolik kubiku hliny po pozemku, ale než bych to dokončil, bude už hotovo. Na to jedno dopoledne spíše pustím korunu sousedovi s Bobcatem... a navíc, s nakladačem by se mi už asi nevešel na výtah, abych mohl traktůrek zaparkovat k ostatním strojům...
Takže mým vrcholem bude zaprahnout vozík, odvést ovoce ze sadu nebo zaprahnout na podzim rotační sběrač listi a sezbirat zahradu.. takže ano, vylepšovat, ale příliš menit asi ne. Ale jak říká... nikdy neříkej nikdy...
-
- Příspěvky: 108
- Registrován: pát říj 11, 2019 8:14 am
- Bydliště: Slavkov a Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baz 175
Pohrávám s myšlenkou, dodělat plynový pedál. Ruční plyn je fajn, ale ne vždy je ku prospěchu věci. Hlavně při tažení je plynový pedál citlivější a navíc je volná ruka pro řazení.. Chtěl bych, aby bylo ruční i nožní ovládání na sobě nezávislé, tzn, aby ruční plyn neovládal zároveň i pedál, jak to tu někdo na foru vzpomínal..
Viz vlákno viewtopic.php?t=67729
Napadla mne v podstatě dvě řešení:
1. vytočit z hliníku kladku se třemi drážkami na lanka. Viz nákres níže.. Jedno lanko by šlo na karburátor a další dvě na pedál a ruční plyn. Sešlápnutím pedálu, nebo přidáním na ručním plynu by se kladka pootočila a navinula by lanko od karburátoru. Celkem snadné řešení, ale trochu pracnější by to bylo na výrobu. Kladku bych musel vytočit na soustruhu a navíc by se musela otočně připevnit nad karburátorem. Tedy konzola kladky by musela být upevněná v místě, kde mi prochází volantová tyč... 2. varianta je vyrobit přepákování se dvěmi pákami. Hlavní páka přepákování by byla spojena jedním koncem ke karburátoru a druhám koncem k lanku od ručního plynu. Pedál brzdy by byl táhlem spojený s pomocnou páčkou, která by zabírala za hlavní páku přes doraz. Myslím, že je to patrné z přiložených fotografií. Toto bych chtěl realizovat, protože mi to lépe vychází na traktůrku a výroba bude také snadnější.
Chci mít plynový pedál stejný, jako původní spojková a brzdový. Problémem je, že oba pedály jsou vyrobené z brzdového pedálu ČZ 125T, resp 150C. A to bude trošku komplikace. Dá se pořídit zrhuba za 1000kč, takže budu muset strategicky vyčkávat a pořídit ho, až se objeví někde za lepší cenu..
Viz vlákno viewtopic.php?t=67729
Napadla mne v podstatě dvě řešení:
1. vytočit z hliníku kladku se třemi drážkami na lanka. Viz nákres níže.. Jedno lanko by šlo na karburátor a další dvě na pedál a ruční plyn. Sešlápnutím pedálu, nebo přidáním na ručním plynu by se kladka pootočila a navinula by lanko od karburátoru. Celkem snadné řešení, ale trochu pracnější by to bylo na výrobu. Kladku bych musel vytočit na soustruhu a navíc by se musela otočně připevnit nad karburátorem. Tedy konzola kladky by musela být upevněná v místě, kde mi prochází volantová tyč... 2. varianta je vyrobit přepákování se dvěmi pákami. Hlavní páka přepákování by byla spojena jedním koncem ke karburátoru a druhám koncem k lanku od ručního plynu. Pedál brzdy by byl táhlem spojený s pomocnou páčkou, která by zabírala za hlavní páku přes doraz. Myslím, že je to patrné z přiložených fotografií. Toto bych chtěl realizovat, protože mi to lépe vychází na traktůrku a výroba bude také snadnější.
Chci mít plynový pedál stejný, jako původní spojková a brzdový. Problémem je, že oba pedály jsou vyrobené z brzdového pedálu ČZ 125T, resp 150C. A to bude trošku komplikace. Dá se pořídit zrhuba za 1000kč, takže budu muset strategicky vyčkávat a pořídit ho, až se objeví někde za lepší cenu..
-
- Příspěvky: 108
- Registrován: pát říj 11, 2019 8:14 am
- Bydliště: Slavkov a Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baz 175
Tak zase něco málo z procesu postupného oživení a přípravy na jaro..
Jak jsem již psal ve dřívějším příspěvku, kde jsem poprvé zkusil nastartovat a rozběhnout hydrauliku, celá palivová cesta byla zanešená korozí z nádrže.
Co by taky mohl jeden čekat, když v ní bylo celoročně nalito benzínu jen tak do poloviny. Vesele si tak mohla v klidu hnít..
Proto jí bylo potřeba demontovat, odrazit a ochránit proti budoucí oxidaci. Vypustil jsem z ní asi tak 2 litry totálně černé břečky, co bývala, v lepsich časech, možná i benzínem.
Do nádrže šla vřelá kyselina. V dobré víře, že to bude stačit, jsem ji po 24h vypustil. Bohužel to nestačilo. Koroze bylo tolik, že následovalo druhé kyselinové 24h kolečko. To už naštěstí postačovalo. No a po výplachu se muselo čekat, až vše důkladně vyschne. Následovalo vylití zinkofosfatovou epoxidovou barvou, která by měla vnitřní plochy uchránit před následnou korozí.
Sice se to zdá býti málo za tu dobu, co jsem psal posledně, ale nutno poznamenat, že díky vlhkém a chladnému počasí celá tato procedura trvala asi tak 3x déle než během slunečného letního měsíce...
Stav nádrže před první kyselinou jsem nevyfotil, na snímku je již po prvních 24h působení kyseliny. I tak si můžete udělat představu, jak byla zanešená, protože běžně jeden den stačí a nádrž je naprosto čistá.
Po druhé kyselině
Po vylití
No a když už byla demontovaná nádrž, bylo na snadě, kouknout i na palivový kohout, který samozřejmě zarostl spolu s nádrží. Původní tvůrce upravil Jawský otočný kohout naletováním kolínka tak, aby byl snadno přístupný z podkapoty. Tím však přišel o polohu rezervy. Kohoutek tak měl pouze funkci ON-OFF.
Samozřejmě, že ho vyčistím a zrepasuji, ale pro Baze jsem si nachystal kohoutek jiný. Tím je tahací mosazný kohout Motex ze zemědělské techniky. Je vybavený odkalovací miskou a, dle mého skromného názoru, bude k traktůrku pasovat mnohem více. Koupil jsem ho "na slepo" z jedné špatné fotografie v inzerci na motocyklovou nádrž za 500kč. Počítal jsem, že bude potřeba vyčistit, ale i tak jsem si myslel, že bude v lepší kondici. No prostě to shrnu.. Byl zaneseny zarostlou korozí, vyschlým olejem a nánosy prachu a bláta. Trubička rezervy byla uhnilá.
Jen vyčistit nátrubek odvodu paliva ke karburátoru mi sebralo dobré 3h života. Další hodinu trvalo, vyčistit odkalovou misku. No a zbytek už pak byla legrace. Z korkové zátky vyrobit nové těsnění a vše vydrbat ocelovým kartáčkem. Vyměnil jsem vnitřní mosazné sítko, dal novou trubičku rezervy a naletoval jsem sítko do vstupu z nádrže.
Puvodní upravený kohout
Tahací kohout Motex
Jak jsem již psal ve dřívějším příspěvku, kde jsem poprvé zkusil nastartovat a rozběhnout hydrauliku, celá palivová cesta byla zanešená korozí z nádrže.
Co by taky mohl jeden čekat, když v ní bylo celoročně nalito benzínu jen tak do poloviny. Vesele si tak mohla v klidu hnít..
Proto jí bylo potřeba demontovat, odrazit a ochránit proti budoucí oxidaci. Vypustil jsem z ní asi tak 2 litry totálně černé břečky, co bývala, v lepsich časech, možná i benzínem.
Do nádrže šla vřelá kyselina. V dobré víře, že to bude stačit, jsem ji po 24h vypustil. Bohužel to nestačilo. Koroze bylo tolik, že následovalo druhé kyselinové 24h kolečko. To už naštěstí postačovalo. No a po výplachu se muselo čekat, až vše důkladně vyschne. Následovalo vylití zinkofosfatovou epoxidovou barvou, která by měla vnitřní plochy uchránit před následnou korozí.
Sice se to zdá býti málo za tu dobu, co jsem psal posledně, ale nutno poznamenat, že díky vlhkém a chladnému počasí celá tato procedura trvala asi tak 3x déle než během slunečného letního měsíce...
Stav nádrže před první kyselinou jsem nevyfotil, na snímku je již po prvních 24h působení kyseliny. I tak si můžete udělat představu, jak byla zanešená, protože běžně jeden den stačí a nádrž je naprosto čistá.
Po druhé kyselině
Po vylití
No a když už byla demontovaná nádrž, bylo na snadě, kouknout i na palivový kohout, který samozřejmě zarostl spolu s nádrží. Původní tvůrce upravil Jawský otočný kohout naletováním kolínka tak, aby byl snadno přístupný z podkapoty. Tím však přišel o polohu rezervy. Kohoutek tak měl pouze funkci ON-OFF.
Samozřejmě, že ho vyčistím a zrepasuji, ale pro Baze jsem si nachystal kohoutek jiný. Tím je tahací mosazný kohout Motex ze zemědělské techniky. Je vybavený odkalovací miskou a, dle mého skromného názoru, bude k traktůrku pasovat mnohem více. Koupil jsem ho "na slepo" z jedné špatné fotografie v inzerci na motocyklovou nádrž za 500kč. Počítal jsem, že bude potřeba vyčistit, ale i tak jsem si myslel, že bude v lepší kondici. No prostě to shrnu.. Byl zaneseny zarostlou korozí, vyschlým olejem a nánosy prachu a bláta. Trubička rezervy byla uhnilá.
Jen vyčistit nátrubek odvodu paliva ke karburátoru mi sebralo dobré 3h života. Další hodinu trvalo, vyčistit odkalovou misku. No a zbytek už pak byla legrace. Z korkové zátky vyrobit nové těsnění a vše vydrbat ocelovým kartáčkem. Vyměnil jsem vnitřní mosazné sítko, dal novou trubičku rezervy a naletoval jsem sítko do vstupu z nádrže.
Puvodní upravený kohout
Tahací kohout Motex
Re: Baz 175
Nemáš prosím ťa odkaz na tú zinkofosfátovú epoxidovú farbu?!
-
- Příspěvky: 108
- Registrován: pát říj 11, 2019 8:14 am
- Bydliště: Slavkov a Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baz 175
Mohu se zeptat o jakou kyselinu slo a jestli oznaceni "vřelá" znamena ohrata na urcitou teplotu?
Dekuji za upresneni.F
Dekuji za upresneni.F
Florian
-
- Příspěvky: 108
- Registrován: pát říj 11, 2019 8:14 am
- Bydliště: Slavkov a Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baz 175
Tohle dělám citronovou nebo fosforečnou. Čím teplejší, tím lépe. Já leju vřelou = 100°C