jean píše: ↑pát črc 26, 2024 6:00 am
Neplatíš servis, a hlavne neplatíš celý rok zamestnanca, neplatíš mu OOP ani nič iné, nemáš zaňho zodpovednosť, nemusíš mu hladať využitie po zvyšok roka. Páni,nezabúdajte, aké sú dnes platy, to si vynásobte x2 a to musí zamestnávateľ každý mesiac vyplatiť
servis sice neplatíš přímo ale ten službař ti ho promítne do ceny viděl jsem to u nás chlapy měli přiřazený ještě traktor kterým dělali po zbytek roku akorát na žně ho odstavily a přesedli na kombajn.... měli jsme v podniku dva kombajny ale to se všechno odvíjí od množství a výměry pozemků
Čárlsi nevím jak s tou spotřebou u Zila. Jezdil jsem s ním sem tam sice. Jako uloženka. Ta spotřeba byla psaná 80l/100 km. Jenže na silnici se moc nedostal. Občas jen při kondičkách. Kde se jelo v nějakém režimu. Tedy spotřeba uplně jinde. Jo v terénu si slupnul víc. Jenže třeba ten zil měl na sobě nástavbu co by Vejda neuvezla. Natož třeba Ural, těch jsme měli taky dost. Ten Ural měl 10 tun a vezl 10 tuna nástavbu. Když jsme jeli terénem byl to tank. Vejda měla na korbě maskovačky, nebo štábák. Když jsem vyjížděl s V3Skou pehamačkou na poplach měla na sobě 3000l benzinu pro centrály. Sotva jela. V terénu to celkem šlo. Ale když jsme jezdili kondičky na tankodromu byla to fakt bída. A spotřeba byla taky uplně jinde. Ale oproti Uralu to byl lehký náklaďák. Ono je to s tou spotřebou taky jedna paní povídala. U těch vojenskejch aut se to prostě neřešilo. Měli jsme na rušiči centrálu a když přijel ze cvičení na Libavě tankovalo se 6000l benzinu. Ta centrála sama za to cvičení vyjela dvě pehamačny načisto. Sama měla pod nástavbou 1000l nádrž. Prostě to bylo tak. U vojenskejch aut nikdo moc tu spotřebu neřeší. Hlavně se někam dostat. A po silnicích to moc nebylo, většina terén. Jezdil jsem s Vejdou převážně. Ale i se zilem 157, 131, Uralem. Už jsem to tu psal, proti Vejdě to bylo o stupeň jinde. I ten starej Zil byl na konfort o kategorii vejš.
Oto ja to měl tak nějak zprostředkovane Od řidičů od RTZ kde jsem chvíli vojančil na brigádě No i velitel ho nechal vyjet jen vyjmečně U nás to byla přepravka na dělostřelecký do BZetek Takže ja byl i obsluha BZK ( pro nevojáky bez zakluzový kanon taková velikánská tarasnice) a zil je tahal na pozice is nabojema a obsluhou no nebyl to dobrej pocit sedět na korbě s hromadou nábojů do BZK naštěstí jen jednou v životě
Pane bourač vy jste měli roztláčet centrálu a na mě řval velitel praporu nešel nám chcípnout motor u tanku at to chcípnem klíčkem tosi pamatuju a to je skoro 50 roků.
Čárlsi já ty věci zažil. Nemám to že to ,,povídal Franta Vomáčka z Dolní Horní". On si každej trošku ,,přimastí" a nakonec z toho vyleze nesmysl.
Bourači nám centrály chytaly jak vítr! Ta velká byla na starém Zilu. Uplně pakárna byla, tankovat z kanistrů tu 1000l nádrž! Měla z boku normálně nalívací otvor. Tam se pak na plechovej kanistr 20l nasadil ten nalívací nástavec a lilo se to ručně. Většinou už v té nádrži nic nebylo, když se strojník vzpoměl že musíme dotankovat! Jinak jsme měli od téhle velké menší ty Tatrovky. Pak i pár menších až po tu mrňavku 1 a ta byla v RDSce. To byly ty podobný motory jak z motorky. Mělo to všechno prd naběháno. Nejvíc právě běhala ta velká. Ta tahla celej rušič. A vždy když se postavil navazovalo se spojení a pak třeba chvíli rušilo. Na cvičení to jelo nonstop pořát.
bourač píše: ↑pát črc 26, 2024 11:56 am
Sádroš - dobrý, ale jako ekonoma bych tě do firmy nechtěl
já taky ne ani ta ekonomika provozu nejni nic moc, starý passat žral kolem 7, ted nový 10 a cena servisu je taky dvojnásobná
ale je to splnění snu, přes rok jsem pokukoval po inzeri a šetřil až jsem se odhodlal to koupit
Ja bohužial tiež musím hladať iné auto, ale rád by som malé a ešte menšie. Doma je C2 1,4 HDI a ono to turbo s ním celkom pekne hýbe. A teraz vyskočilo na bazoší podobné C2 1.6 VTS - 90KW - to autíčko má ledva 1000kg. Asi si splním sen Možno . Lupo GTI ide za nezmyselné ceny.
Ruské kombajny - ja som sa o nich rozprával s mojím strýkom, čo celý život robil mechanika na družstve. SK4 moc chválil, na Kolos nadával. SK4 vraj blbuvzdorný jednoduchý spoľahlivý kombajn. Kolos pomsta, vraj niekedy nedošiel ani na parcelu. Kolosy museli kúpiť, dôvod si už nepamatám a nikto na tom jazdiť nechcel. Tak aj zhnili v žihlave.
Jj, sk3-4 -5 si chlapi chválili, v nivě jsem se ještě vozil jako kluk, ale 6 se nazývala kolosální omyl. S příchodem kolosů skončilo tátovo ježdění s kombajnem, přešel na řezačky, 420, 35 a 050.
Kluci víte co je zajímavé? Že ty jak tady někdo píše ,,hnusné, neusporné, špatně sklízející a nevím co" kombajny Rostelmash se dodnes vyrábějí. Nechci to tahat z rukávu, ale je to možná světová jednička, nebo dvojka ve výrobě kombajnů. Ty SK 5 Niva se stále vyrábí. Už modernizované, ale stále. Teď mají v nabídce už moderní kombajny. Kdysi jsem o tom četl, expandovali tuším do Kanady, kde koupili nějakou firmu na výrobu traktorů. Vyrábějí kvanta strojů. A vcelku v Asii, nebo i té Kanadě mají už opravdu jméno. Oni nazaspali vývoj a drží krok.
A teď kde jsou ty Německý kombajny s kterejma se pořát srovnávají? Vyrábí se ještě? Kam se poděly ty super stroje? Tady měli dvě E 514. Co se nazlobily. Hlavně motory. Tuším každou sezonu to stálo. Motory byly na ten kombajn špatný. Takhle do soukroma jo. Ale měsíc sekání v kuse ty motory nebyly štont ustát. Co vím co si pamatuju, tak v každém byl min 3 motor. Po sezoně motor ven a buďto generálka, nebo aspoň střední oprava. Žralo to olej, přehřívalo se to když byly vedra. Měl jsem tu čest u nich odvážet s traktorem a co si vzpomínám, každou chvíli některej stál. Dědkové vzpomínali na ty SK4 taky jak píše Sorbus. Říkali že uvařit motor u Rusáka, to už by u čtrnáctky měl třetí motor.