Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
U nás potkávám dvě taková malá elektroautíčka. Obě mají max. 45km/h Takže to pujde řídit řidičákem na pincka.
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
Jinak dodám, že v dnešní době to na levný provoz elektroauta fakt není :-(
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
jj - při D10 kolem Ml. Boleslavi je jich úroda, lány až na horizont.
Něco nejde? Je třeba tvrdit: "mě to nejde"
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
Ten el .blesk je asi nejblíž té mojí představě. Ali expres nabízí taky podobná vozítka ,jenže nějaký servis,prodejce atd. zatím není. Ještě to o rok odložím ale vidím,že něco existuje.
Až se jaro zeptá...no a co že už je,prostě nestíhám
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
Mě hlavně fascinuje jedna věc. A to si pak koupí někdo nové auto které vlastně někde třeba rok či dva stálo? To musí být opravdu Simply Clever....
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
Chytře předzrezlé Ale netýká se to jen škodovky.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
Rezisi - asi před měsícem byly možné prohlídky /organizované / v Ml. Boleslavi. Bylo to zajímavé ale utkvěla mě jedna věta té sličné průvodkyně ,že všechna auta která vyjedou z linky už jsou prodaná dopředu. Moc se mě to nezdálo ale asi to děvče mělo nalinkováno z pí ár oddělení. Jinak toho moc nevěděla ,prostě jenom to co měla naučené ,na druhou stranu ty technologie tam jsou docela složité ,takže by musela být technologem několika procesů aby mohla sofistikované odpovědi.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
Však to je pravda, že z linky vyjedou až prodaná auta. Tyhle by pokud jsem dával pozor a informace z médií si zapamatoval neměli být dodělané, protože je tam odkládali, když v dobách covidu neměli čipy. Možná jim chybí i jiné díly ... Takže nejsou zcela hotová = nevyjela z linky = skoro úplně pravdivé tvrzení
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
Jo, je to možné ..... ale pokud je to pravda že to jsou nedodělaná auta ,tak tohle se musí projevit na cenách všech Škodovek.To musí stát strašný prachy.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
Kamarád si chtěl koupit nové auto. Na škodovku by musel čekat (nevím jak dlouho), tak vzal Kiu... Asi je větší poptávka, jak nabídka.
"Pokud nám vládnou špatní lidé, nemůžeme čekat lepší časy..."
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
Škodovka je strašně bohatej podnik, jezdím do ní bourat a v Boleslavi jsem obden. Tam se stále i dnes staví obří baráky, haly atd.
Po celém městě. domorodci vědí.
Mě nejde do hlavy jedna věc, denně vyrobí tisíc aut - jen v Boleslavi (údaj někdy z 2018)
Jako jsou občas k vidění dlouhý vlaky který to někam vozej, ale tolik aut, to je neskutečný. Kdo to kupuje?
Po celém městě. domorodci vědí.
Mě nejde do hlavy jedna věc, denně vyrobí tisíc aut - jen v Boleslavi (údaj někdy z 2018)
Jako jsou občas k vidění dlouhý vlaky který to někam vozej, ale tolik aut, to je neskutečný. Kdo to kupuje?
Něco nejde? Je třeba tvrdit: "mě to nejde"
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
Bourači když jsme tam byli na stavbě, je tam takovej výjezd hotovejch aut. Možná že to už předělali. Bylo to vedle té nové lakovny. Schválně jsem to sledoval chvilku a myslím snad každou munutu vyjelo auto ven hotové. Občas třeba každé páté? vyjelo a projížděl ho ten řidič po takovém malém poligonu. Myslím, kdyby ten kros viděl budoucí nějakej opatrnej majitel toho jeho budoucího auta, vstával, by mu vlasy na hlavě hrůzou! Šmejry, gumovačka, brzdy, plyn, kličkování. Takže tu tisícovku v nepřetržitým provozu, co by ne. Odsud jezdí dva chlapi tam dělat. Každý den jedou autem tam. Neznám je, ale jen jednou tady byli na ořechách za vsí tak jsem s jednim chvilku mluvil.
Aby bylo něco k tematu. Každý den teď s Axisem když jdeme ven potkáváme BMV takově pidielektroauto. Má značku ,,Ela... Jen je mi podivné, že všude píšou jako výhodu těhle elektroaut, že jsou velmi tichá. Když jede je to uplně stejně hlučný, jako každej spalovák. Ne tedy každé, jezdí tu chlápek s nějakým fakt teréňákem, kola má hrubý a jak u malotraktoru a toho už s Axisem slyšíme, že jede asi 4 km když na to šlápne za obcí. Kolem nás valí a většinou jakože přidá a hulí mu to z vejfuku kterej má nahoru ke střeše vytaženej. Tak ten dělá velkej rambajz. Ale to elektroauťíčko je srovnatelný s klasickým autem. Na hluk neslyšim rozdíl.
Aby bylo něco k tematu. Každý den teď s Axisem když jdeme ven potkáváme BMV takově pidielektroauto. Má značku ,,Ela... Jen je mi podivné, že všude píšou jako výhodu těhle elektroaut, že jsou velmi tichá. Když jede je to uplně stejně hlučný, jako každej spalovák. Ne tedy každé, jezdí tu chlápek s nějakým fakt teréňákem, kola má hrubý a jak u malotraktoru a toho už s Axisem slyšíme, že jede asi 4 km když na to šlápne za obcí. Kolem nás valí a většinou jakože přidá a hulí mu to z vejfuku kterej má nahoru ke střeše vytaženej. Tak ten dělá velkej rambajz. Ale to elektroauťíčko je srovnatelný s klasickým autem. Na hluk neslyšim rozdíl.
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
No prej se montuje nějakej zdroj hluku - schválně, protože ty el. auta jsou moc tichý a chodci neuhnou.
Něco nejde? Je třeba tvrdit: "mě to nejde"
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
Našel jsem na netu info k výrobě baterek do elektroaut. Nevím, jestli je to pravda, tak kdyžtak mi to potvrďte.
Baterie v elektromobilu váží cca 500 kg. Pro výrobu autobaterie tohoto typu je třeba zpracovat 10 tun soli na požadovaný lithia, 15 tun rudy na požadovaný kobalt, dvě tuny rudy, aby bylo dostatek niklu a 12 tun měděné rudy. Celkově musíte zpracovat 200 tun zeminy, aby se vytvořila jediná baterie.
Jako by toho nebylo málo, tak tohle znečistí víc než benzín/naftový auto za 20 let běžné spotřeby.
Než si koupíte nové auto, dvakrát si to rozmyslete.
Batteriene i en elbil veier omkring 500 kg. For å lage et bilbatteri av denne typen, må man prosesessere 10 tonn salt for det nødvendige lithiumet, 15 tonn malm for den nødvendige kobolten, to tonn malm for å få nok nikkel og 12 tonn koppermalm. Totalt må man prosessere 200 tonn jordmasse for å lage ett enkelt batteri.
Som om ikke det var nok forurenser dette mer enn det en bensin/dieselbil gjør på 20 år med normalt forbruk.
Tenk deg om før du kjøper deg ny bil.
Baterie v elektromobilu váží cca 500 kg. Pro výrobu autobaterie tohoto typu je třeba zpracovat 10 tun soli na požadovaný lithia, 15 tun rudy na požadovaný kobalt, dvě tuny rudy, aby bylo dostatek niklu a 12 tun měděné rudy. Celkově musíte zpracovat 200 tun zeminy, aby se vytvořila jediná baterie.
Jako by toho nebylo málo, tak tohle znečistí víc než benzín/naftový auto za 20 let běžné spotřeby.
Než si koupíte nové auto, dvakrát si to rozmyslete.
Batteriene i en elbil veier omkring 500 kg. For å lage et bilbatteri av denne typen, må man prosesessere 10 tonn salt for det nødvendige lithiumet, 15 tonn malm for den nødvendige kobolten, to tonn malm for å få nok nikkel og 12 tonn koppermalm. Totalt må man prosessere 200 tonn jordmasse for å lage ett enkelt batteri.
Som om ikke det var nok forurenser dette mer enn det en bensin/dieselbil gjør på 20 år med normalt forbruk.
Tenk deg om før du kjøper deg ny bil.
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
500 kilo se mi zdá moc a baterie se dají recyklovat takže ta ekologická stopa není tak velká
malej traktorista v malým traktoru