Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

"U zastřeleného kozla"

Moderátoři: rezis, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 3944
Registrován: úte črc 03, 2007 10:29 pm
Bydliště: Dithmari villa

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#1126 Nový příspěvek od rezis »

U nás potkávám dvě taková malá elektroautíčka. Obě mají max. 45km/h Takže to pujde řídit řidičákem na pincka.
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 3944
Registrován: úte črc 03, 2007 10:29 pm
Bydliště: Dithmari villa

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#1127 Nový příspěvek od rezis »

Jinak dodám, že v dnešní době to na levný provoz elektroauta fakt není :-(
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme

Uživatelský avatar
bourač
Příspěvky: 8588
Registrován: úte úno 28, 2012 2:00 am
Bydliště: Mácháč.

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#1128 Nový příspěvek od bourač »

rezis píše: pon pro 05, 2022 10:45 pm Stejné video by šlo natočit s novýma odstavenýma Škodovkama :D
jj - při D10 kolem Ml. Boleslavi je jich úroda, lány až na horizont. :shock:
Něco nejde? Je třeba tvrdit: "mě to nejde"
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.

Uživatelský avatar
JARDY
Příspěvky: 2826
Registrován: čtv říj 23, 2008 7:21 pm
Bydliště: Havířov 1

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#1129 Nový příspěvek od JARDY »

Ten el .blesk je asi nejblíž té mojí představě. Ali expres nabízí taky podobná vozítka ,jenže nějaký servis,prodejce atd. zatím není. Ještě to o rok odložím ale vidím,že něco existuje.
Až se jaro zeptá...no a co že už je,prostě nestíhám

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 3944
Registrován: úte črc 03, 2007 10:29 pm
Bydliště: Dithmari villa

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#1130 Nový příspěvek od rezis »

bourač píše: stř pro 07, 2022 10:07 pm
rezis píše: pon pro 05, 2022 10:45 pm Stejné video by šlo natočit s novýma odstavenýma Škodovkama :D
jj - při D10 kolem Ml. Boleslavi je jich úroda, lány až na horizont. :shock:
Mě hlavně fascinuje jedna věc. A to si pak koupí někdo nové auto které vlastně někde třeba rok či dva stálo? To musí být opravdu Simply Clever....
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme

fikejz
Příspěvky: 6172
Registrován: čtv dub 28, 2011 10:33 am
Bydliště: Malé Svatoňovice

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#1131 Nový příspěvek od fikejz »

Chytře předzrezlé :smich: Ale netýká se to jen škodovky.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.

duchodce
Příspěvky: 4453
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#1132 Nový příspěvek od duchodce »

Rezisi - asi před měsícem byly možné prohlídky /organizované / v Ml. Boleslavi. Bylo to zajímavé ale utkvěla mě jedna věta té sličné průvodkyně ,že všechna auta která vyjedou z linky už jsou prodaná dopředu. Moc se mě to nezdálo ale asi to děvče mělo nalinkováno z pí ár oddělení. Jinak toho moc nevěděla ,prostě jenom to co měla naučené ,na druhou stranu ty technologie tam jsou docela složité ,takže by musela být technologem několika procesů aby mohla sofistikované odpovědi.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

fikejz
Příspěvky: 6172
Registrován: čtv dub 28, 2011 10:33 am
Bydliště: Malé Svatoňovice

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#1133 Nový příspěvek od fikejz »

Však to je pravda, že z linky vyjedou až prodaná auta. Tyhle by pokud jsem dával pozor a informace z médií si zapamatoval neměli být dodělané, protože je tam odkládali, když v dobách covidu neměli čipy. Možná jim chybí i jiné díly ... Takže nejsou zcela hotová = nevyjela z linky = skoro úplně pravdivé tvrzení ;-)
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.

duchodce
Příspěvky: 4453
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#1134 Nový příspěvek od duchodce »

Jo, je to možné ..... ale pokud je to pravda že to jsou nedodělaná auta ,tak tohle se musí projevit na cenách všech Škodovek.To musí stát strašný prachy.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

hobr
Příspěvky: 3894
Registrován: pát říj 11, 2013 5:52 pm
Bydliště: jižně od Brna

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#1135 Nový příspěvek od hobr »

Kamarád si chtěl koupit nové auto. Na škodovku by musel čekat (nevím jak dlouho), tak vzal Kiu... Asi je větší poptávka, jak nabídka.
"Pokud nám vládnou špatní lidé, nemůžeme čekat lepší časy..."

Uživatelský avatar
bourač
Příspěvky: 8588
Registrován: úte úno 28, 2012 2:00 am
Bydliště: Mácháč.

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#1136 Nový příspěvek od bourač »

Škodovka je strašně bohatej podnik, jezdím do ní bourat a v Boleslavi jsem obden. Tam se stále i dnes staví obří baráky, haly atd.
Po celém městě. :shock: domorodci vědí.
Mě nejde do hlavy jedna věc, denně vyrobí tisíc aut - jen v Boleslavi (údaj někdy z 2018)
Jako jsou občas k vidění dlouhý vlaky který to někam vozej, ale tolik aut, to je neskutečný. Kdo to kupuje?
Něco nejde? Je třeba tvrdit: "mě to nejde"
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 20885
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#1137 Nový příspěvek od ota »

Bourači když jsme tam byli na stavbě, je tam takovej výjezd hotovejch aut. Možná že to už předělali. Bylo to vedle té nové lakovny. Schválně jsem to sledoval chvilku a myslím snad každou munutu vyjelo auto ven hotové. Občas třeba každé páté? vyjelo a projížděl ho ten řidič po takovém malém poligonu. Myslím, kdyby ten kros viděl budoucí nějakej opatrnej majitel toho jeho budoucího auta, vstával, by mu vlasy na hlavě hrůzou! :smich: Šmejry, gumovačka, brzdy, plyn, kličkování. Takže tu tisícovku v nepřetržitým provozu, co by ne. Odsud jezdí dva chlapi tam dělat. Každý den jedou autem tam. Neznám je, ale jen jednou tady byli na ořechách za vsí tak jsem s jednim chvilku mluvil.
Aby bylo něco k tematu. Každý den teď s Axisem když jdeme ven potkáváme BMV takově pidielektroauto. Má značku ,,Ela... Jen je mi podivné, že všude píšou jako výhodu těhle elektroaut, že jsou velmi tichá. Když jede je to uplně stejně hlučný, jako každej spalovák. Ne tedy každé, jezdí tu chlápek s nějakým fakt teréňákem, kola má hrubý a jak u malotraktoru a toho už s Axisem slyšíme, že jede asi 4 km když na to šlápne za obcí. Kolem nás valí a většinou jakože přidá a hulí mu to z vejfuku kterej má nahoru ke střeše vytaženej. Tak ten dělá velkej rambajz. Ale to elektroauťíčko je srovnatelný s klasickým autem. Na hluk neslyšim rozdíl.

Uživatelský avatar
bourač
Příspěvky: 8588
Registrován: úte úno 28, 2012 2:00 am
Bydliště: Mácháč.

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#1138 Nový příspěvek od bourač »

No prej se montuje nějakej zdroj hluku - schválně, protože ty el. auta jsou moc tichý a chodci neuhnou. :-/
Něco nejde? Je třeba tvrdit: "mě to nejde"
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.

Uživatelský avatar
Leo
Příspěvky: 14419
Registrován: úte črc 27, 2010 11:58 pm
Bydliště: jižní morava

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#1139 Nový příspěvek od Leo »

Našel jsem na netu info k výrobě baterek do elektroaut. Nevím, jestli je to pravda, tak kdyžtak mi to potvrďte.

Baterie v elektromobilu váží cca 500 kg. Pro výrobu autobaterie tohoto typu je třeba zpracovat 10 tun soli na požadovaný lithia, 15 tun rudy na požadovaný kobalt, dvě tuny rudy, aby bylo dostatek niklu a 12 tun měděné rudy. Celkově musíte zpracovat 200 tun zeminy, aby se vytvořila jediná baterie.
Jako by toho nebylo málo, tak tohle znečistí víc než benzín/naftový auto za 20 let běžné spotřeby.
Než si koupíte nové auto, dvakrát si to rozmyslete.

Batteriene i en elbil veier omkring 500 kg. For å lage et bilbatteri av denne typen, må man prosesessere 10 tonn salt for det nødvendige lithiumet, 15 tonn malm for den nødvendige kobolten, to tonn malm for å få nok nikkel og 12 tonn koppermalm. Totalt må man prosessere 200 tonn jordmasse for å lage ett enkelt batteri.
Som om ikke det var nok forurenser dette mer enn det en bensin/dieselbil gjør på 20 år med normalt forbruk.

Tenk deg om før du kjøper deg ny bil.
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.

Sadra17
Příspěvky: 6132
Registrován: ned led 01, 2012 11:59 pm
Bydliště: Netolice

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#1140 Nový příspěvek od Sadra17 »

500 kilo se mi zdá moc 8) a baterie se dají recyklovat takže ta ekologická stopa není tak velká
malej traktorista v malým traktoru

Odpovědět

Zpět na „Putyka“