Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

"U zastřeleného kozla"

Moderátoři: rezis, Leo

Zpráva
Autor
Ready
Příspěvky: 425
Registrován: sob kvě 29, 2021 8:03 am
Bydliště: Karolinka

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#1171 Nový příspěvek od Ready »

Tak ono najít aspoň trochu schopnou baterku z toho,co se jim tam vrací,tu nějak "zrepasovat" a pak ji za pěkný krejcar prodat dalšímu chudákovi hold nějaký čas zabere :smich: ......protože jak už víme,Tesla reklamované baterie nenahrazuje novýma,ale "repasovanýma" :smich:

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 20974
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#1172 Nový příspěvek od ota »

Kdysi dávno koupili do firmy 3,5 t nosnost elektrickou ještěrku Balcancar. Koupili repasovanou a v ní repasovaná baterie Fiam. Cena byla o dost nižší za celý komplet. Nuž dostal jsem ještěrku do ,,patronátu". Většinou jsme s ní jezdili jen čtyři. Nebo max ještě dva manipulanti. Když jsem odcházel z firmy bylo té repasované baterce 16 let. Tuším to byla 560Ah. Měla tunu. Už moc nedržela kapacitu. Nabijelo se častěji. Po mém odchodu vydržela ještě rok. Bo nikoho nenapadlo občas před nabijením zkontrolovat hladinu destylky. Takže tu baterku několikrát dost vyvařili. Jednou se podělala nabiječka a ráno jsme přišli do práce a na hale bílo. Baterka bublala jak hrnec s vodou na plotně. Odpojil jsem ji a vyjel s ještěrkou ven. Baterka si bublala skoro celý den. Ještě druhý den když jsem přišel do práce byla baterka slušně teplá. Ale pak jsme s ní jezdili uplně v pohodě ještě pár roků. Nijak moc ji to tenkrát nevadilo to uvaření.
No vím, v těch autech jsou baterky jiné. Ale asi dobře zrepasovaná baterka vydrží.

sekalsemmalo
Příspěvky: 4284
Registrován: stř říj 22, 2008 6:54 pm
Bydliště: cyklostezka

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#1173 Nový příspěvek od sekalsemmalo »

nevím jak u aut,na kolo jsem bral zde(novou,ne repasovanou) a je tam i zpráva o životnosti,reálná,v letech a v nabijecích cyklech) to není na celej cyklistickej život. jak se k baterce chovat.a jak probíhá repase.,proč je dražší,jak nová baterka. všechny články vymění,zůstane jen obal.. https://www.r-pass.cz/baterie-do-elektr ... n--venosa/
sekalsemmalo-ten,co ho zasáhl za bouřky blesk ve dřezu na nádobí

Sadra17
Příspěvky: 6147
Registrován: ned led 01, 2012 11:59 pm
Bydliště: Netolice

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#1174 Nový příspěvek od Sadra17 »

Ready píše: sob úno 17, 2024 7:18 am Tak ono najít aspoň trochu schopnou baterku z toho,co se jim tam vrací,tu nějak "zrepasovat" a pak ji za pěkný krejcar prodat dalšímu chudákovi hold nějaký čas zabere :smich: ......protože jak už víme,Tesla reklamované baterie nenahrazuje novýma,ale "repasovanýma" :smich:
ono tesla to má trochu jinak, baterku má složenou z mnoha článků umístěných různě po autě 8) takže se "vyrábí" na míru
malej traktorista v malým traktoru

Ready
Příspěvky: 425
Registrován: sob kvě 29, 2021 8:03 am
Bydliště: Karolinka

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#1175 Nový příspěvek od Ready »

Aha,nevím sice,jak si představit výrobu/výměnu baterie "na míru" u aut sekaných ve statisícových sériích,ale tak nic jednoduchého to určitě nebude.Pravdou je,že moje přímá zkušenost je pouze s aku zahradní technikou od HQ a tam baterii v pohodě vytáhneš,je to jeden blok,teda spíš bloček :smich: . A zádová baterie je přenosná jednobloková z principu.
Na druhou stranu,třeba jednou poreferuju.Solterra nejde z hlavy :valentyn:

vfisch2202
Příspěvky: 468
Registrován: úte led 09, 2018 9:02 am
Bydliště: Prešov
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#1176 Nový příspěvek od vfisch2202 »

oco13 píše: sob led 06, 2024 5:48 pm Vlastná FVE to posúva na celkom iný level. 8)
... aj nabíjanie zadara u kaufu je celkom fajn ...aj ekologické ...

vfisch2202
Příspěvky: 468
Registrován: úte led 09, 2018 9:02 am
Bydliště: Prešov
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#1177 Nový příspěvek od vfisch2202 »

Pre cobain.sk aj ostatných ktorých to zaujíma.

"Máme našťastie iba jedno Eauto a to pegueot e206. Prvý dojem paráda, a potom prišla realita. po nabití dojazd 312km. Realita na ceste v lete niekde na urovni 170km v zime 100km"
--- šéf kúpil blbé auto: H.Kona (robím bratom-čechom reklamu :smich: ) batéria 64kWh - dojazd v lete okresky+mesto cez 500km, v zime cez 400km, diaľnica možne (určite)cez 300 km-nemám ešte úplne vyskúšané

"FVE ma nabíjanie v dome hm. Ráno sa zobudím idem do práce na EV prídem večer z práce v tomto období je tma keď odchádzam aj keď prichádzam. Takže čo nabijem z tej úžasnej FVE"
--- potrebuješ dva EV-čka, a to nesmie prísť mrak alebo celodenný dážď lebo nenabiješ :friends: , iba ak z virtuálnej batérie za 0,102€/kWh

"Videli ste vôbec niekto ako rýchlo sa Vám to auto nabije z klasickej zásuvky?"
--- áno videli - nabíjam 2,6kw za jednu hodinu, MODELOVÁ SITUÁCIA: auto odparkujem o 18-tej a nabíjam do 7-mej ráno, t.j. 13x2,6 = 33,8 Kwh, pri spotrebe 15kW/100km = dojazd cca 200km, každý automobil stojí-nepohybuje sa cca 96% času svojej životnosti - času na nabíjanie máš fúru

"O a na záver cena za energiu, ako firma ju máme za tuším som to vypočítal na 33 centov ha kWh, auto má 50kWh akumulátor, plus nejaká strata, takže do baterky natlačím dajme tomu 45kWH a teraz spravím na tom 100km"
--- no neviem či dobre počítaš - nepoznám elektroauto so spotrebou 45kWh/100km, ale nemám bohvieaký prehľad
Cena elektriny doma 0,1418 €/kWh - nízka tarifa, 0,1739 €/kWh - vysoká tarifa, takže spotreba dlhodobá 15kWh /100km x 0,15€ = 2,25€/100 km
Pri nabíjaní pri kauflande (asi 30x som nabijal) je zadara a keď svieti slnko tak tiež zadara ak nepočítam investíciu na FVE

Obrázek

Obrázek


Obrázek

EV auto nieje pre každého. Ak nemôžeš nabíjať doma tak zatiaľ nemá význam. Najlepšia je osobná skúsenosť-treba si pojazdiť týždeň na elektrike a potom zrovnávať. Životnosť batérie ??? Jedna veľká neznáma, aj keď sú indície, že by mohla dať 500000km, s rozumnou mierou degradácie na konci životnosti.
Ospravedlňujem sa Vám všetkým traktoristom ak to niekde vyznelo povyšenecky-nebol to zámer. :friends:

Uživatelský avatar
bourač
Příspěvky: 8636
Registrován: úte úno 28, 2012 2:00 am
Bydliště: Mácháč.

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#1178 Nový příspěvek od bourač »

Dneska sem se nasmál, jedu si tak po D1. Do Prahe. Asi tak posledních 60km před Prahou se mi na zadek lepí velkej Mercedes.
Jedu si v pohodě levým pruhem 170 / 180km/h. Mercedes mě problikává - klidně ti uhnu, pustím tě ale až bude v pravém tak velká díra abych nemusel zpomalovat. Chvilku trvalo než ta díra přišla. Tak jsem mu uhnul, ve 180km/h.
Koukám dle RZ elektro. Sem si tak pomyslel - chlape aby ti ta baterka vydržela. :smich:
No od 30km - odbočka z D1 na jih na Budějovice (Itřídy č.3) je táhlý kopec. Nu a chlapec valící to 200 odpadl. Zvolnil na 130 a zařadil se do pravého. V tom kopci sem ho předjel a chvíli sledoval v zrcátku, odpadal čím dál víc až se ztratil.
Nejspíš už dojížděl nějaký poslední kWh.
Něco nejde? Je třeba tvrdit: "mě to nejde"
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.

cobain_sk
Příspěvky: 217
Registrován: pát kvě 10, 2019 4:08 pm
Bydliště: Mocenok

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#1179 Nový příspěvek od cobain_sk »

vfisch2202 píše: čtv bře 07, 2024 1:47 pm Pre cobain.sk aj ostatných ktorých to zaujíma.
"Máme našťastie iba jedno Eauto a to pegueot e206. Prvý dojem paráda, a potom prišla realita. po nabití dojazd 312km. Realita na ceste v lete niekde na urovni 170km v zime 100km"
--- šéf kúpil blbé auto: H.Kona (robím bratom-čechom reklamu :smich: ) batéria 64kWh - dojazd v lete okresky+mesto cez 500km, v zime cez 400km, diaľnica možne (určite)cez 300 km-nemám ešte úplne vyskúšané
"FVE ma nabíjanie v dome hm. Ráno sa zobudím idem do práce na EV prídem večer z práce v tomto období je tma keď odchádzam aj keď prichádzam. Takže čo nabijem z tej úžasnej FVE"
--- potrebuješ dva EV-čka, a to nesmie prísť mrak alebo celodenný dážď lebo nenabiješ :friends: , iba ak z virtuálnej batérie za 0,102€/kWh
"Videli ste vôbec niekto ako rýchlo sa Vám to auto nabije z klasickej zásuvky?"
--- áno videli - nabíjam 2,6kw za jednu hodinu, MODELOVÁ SITUÁCIA: auto odparkujem o 18-tej a nabíjam do 7-mej ráno, t.j. 13x2,6 = 33,8 Kwh, pri spotrebe 15kW/100km = dojazd cca 200km, každý automobil stojí-nepohybuje sa cca 96% času svojej životnosti - času na nabíjanie máš fúru
"O a na záver cena za energiu, ako firma ju máme za tuším som to vypočítal na 33 centov ha kWh, auto má 50kWh akumulátor, plus nejaká strata, takže do baterky natlačím dajme tomu 45kWH a teraz spravím na tom 100km"
--- no neviem či dobre počítaš - nepoznám elektroauto so spotrebou 45kWh/100km, ale nemám bohvieaký prehľad
Cena elektriny doma 0,1418 €/kWh - nízka tarifa, 0,1739 €/kWh - vysoká tarifa, takže spotreba dlhodobá 15kWh /100km x 0,15€ = 2,25€/100 km
Pri nabíjaní pri kauflande (asi 30x som nabijal) je zadara a keď svieti slnko tak tiež zadara ak nepočítam investíciu na FVE
EV auto nieje pre každého. Ak nemôžeš nabíjať doma tak zatiaľ nemá význam. Najlepšia je osobná skúsenosť-treba si pojazdiť týždeň na elektrike a potom zrovnávať. Životnosť batérie ??? Jedna veľká neznáma, aj keď sú indície, že by mohla dať 500000km, s rozumnou mierou degradácie na konci životnosti.
Ospravedlňujem sa Vám všetkým traktoristom ak to niekde vyznelo povyšenecky-nebol to zámer. :friends:
Zareagujem asi takto:
Tá Kona by mohla byť fajn, robím prevažne diaľnice myslím že je to na úrovni 90% môjho nájazdu 8% mimomesto a 2% mesto.
To čo som napísal som si vyskúšal. Proste na plnú baterku dám 1/2 nájadzu ako udáva výrobca.
Nebudem firemné auto brať domov aby som ho doma firme nabíjal lacnejšie, toto je zvrátená predstava. Alebo by mi riaditeľ toleroval 3/4 hodinové prestávky pri kaufalnde...
Áno auto stojí nejaký čas nepoužívané, ale tam kde stojí je možné ho nabíjať? Vždy a všade?
K tej spotrebe Eauta som ti napísal ako prebehol môj mesačný test.
Osobne si myslím, že elektromobilita je slepá cesta.

jean
Příspěvky: 3159
Registrován: stř zář 22, 2021 8:15 pm
Bydliště: Europa

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#1180 Nový příspěvek od jean »

Nie je to slepá cesta, je to iný druh pohonu. Na diaľnice nevhodný. Do mesta geniálny. Nechápem, prečo vôbec niekto uvažuje o elektrickom aute, ak jazdí prakticky len dlhé trate. Mne by elektroauto s dojazdom 200km s prehľadom stačilo na 99% jázd.

Opýtaj sa šéfa, či by si na diaľnicu kúpil toyotu aygo, to je podobne nezmyselné auto na diaľnicu ako elektroauto.

vfisch2202
Příspěvky: 468
Registrován: úte led 09, 2018 9:02 am
Bydliště: Prešov
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#1181 Nový příspěvek od vfisch2202 »

"Zareagujem asi takto:
Tá Kona by mohla byť fajn, robím prevažne diaľnice myslím že je to na úrovni 90% môjho nájazdu 8% mimomesto a 2% mesto.
To čo som napísal som si vyskúšal. Proste na plnú baterku dám 1/2 nájadzu ako udáva výrobca"
--- v takom prípade potrebuješ turbodiesel - fakt. Zatiaľ.
Nebudem firemné auto brať domov aby som ho doma firme nabíjal lacnejšie, toto je zvrátená predstava. Alebo by mi riaditeľ toleroval 3/4 hodinové prestávky pri kaufalnde...
--- neprekrúcaj - popisoval som fungovanie EV-čka ako súkromného auta v rodine. No a koľko EV taxikárov nabíja pri kaufe .... ani nechci vedieť.
Áno auto stojí nejaký čas nepoužívané, ale tam kde stojí je možné ho nabíjať? Vždy a všade?
--- zase prekrúcaš - priem. automobil sa 96% zo svojho "života" nepohybuje - toľko času na nabíjanie nepotrebuješ.
K tej spotrebe Eauta som ti napísal ako prebehol môj mesačný test.
Osobne si myslím, že elektromobilita je slepá cesta.

Ja si zase osobne myslím, že elektromobilita nieje slepá cesta a má zmysel! Ale na našich názoroch nezáleží. :D Mám reálne dáta z ročného používania elektromobilu. Jazdím ako keby Tvoj diesel mal spotrebu 1 l/100 km.
Tak čaf.

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15954
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#1182 Nový příspěvek od oco13 »

Chlapci a verte či neverte aj tu je tretia cesta, ktorú ale nikto zatial nenavrhne lebo by ho popravili. :smich: Takže si to môžem dovoliť zase len ja :pohlavek:
Nemám to z vlastnej hlavy , tieto hlasy sa už ozvali v Britanii. Celkom jednoduché - elektromobil alebo spalovák , stále zaberá miesto na ceste , má emisie z brzd a pneumatík, podiela sa na dopravnej nehodovosti a pri výrobe odčerpáva zdroje.
Čiže treba sa vrátiť 50 - 80 rokov nazasd a začať využívať hromadnú dopravu. 1 autobus(trolejbus, električka) dostane z ciest 50 aut vytvorí tým pádom x metrov štvorcových pre prírodu, atď. Rovnako zrušenie kamionov a presmerovanie ich nákladov na železnice by vyprázdnilo cesty dosť razantne.
A to že by sa predlžili časové intervaly?? to krásne odbúra stres a z datumov a hodín sa stane "pôjde" alebo "bude to". :pohar: Celá afrika tak funguje aj dnes. 8)
My sa toho nedožijeme, ale ja verím tomu , že raz tento stav príde aj tu u nás a na celom svete.. :jazyk:

chobotek
Příspěvky: 10714
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#1183 Nový příspěvek od chobotek »

Protože jsi zmínil Velkou Británii, dovolím si odkázat do tamní encyklopedie k heslu Urban sprawl. Česky bychom asi napsali sídelní kaše. V posledních desetiletích jsme usilovně pracovali na tom, aby se hromadná doprava nemohla vrátit nebo přinejmenším na tom, aby byl její návrat co možná nesnadný. Pracovali jsme na tom ve stejné době, když už celý Západ věděl, kam takový přístup vede. Vzpomeňte si na to pokaždé, kdy budete mít snahu vysmívat se Západu, co tam zas vymysleli za chujovinu. To je jako smát se v zrcadle svému budoucímu já.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

sekalsemmalo
Příspěvky: 4284
Registrován: stř říj 22, 2008 6:54 pm
Bydliště: cyklostezka

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#1184 Nový příspěvek od sekalsemmalo »

něco jste záměrně vytěsnili z mysli...ale funguje to..
sekalsemmalo-ten,co ho zasáhl za bouřky blesk ve dřezu na nádobí

chobotek
Příspěvky: 10714
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#1185 Nový příspěvek od chobotek »

Vůbec ne. Psal o tom oco13. Dojde k tomu až přijde Afrika sem ;-)
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

Odpovědět

Zpět na „Putyka“