Politika, neshody, atd. VI
Re: Politika, neshody, atd. VI
Ja si zase osobne myslim, ze by stacilo zacit u tech nejvetsich.
Kdo si muze dovolit po dvou letech kupovat nove auto(a najezdi za dva roky 300 000) urcite by mel vymenit za ekologictejsi modely vozovy park to je v poradku
Ale je potreba buzerovat lidi, cosi koupi tri auta za zivot a dohromady za cely zivot najezdi 250 000???
Problem je, ze velke ryby s tymem pravniku si diktovat nenechaji.....
Kdo si muze dovolit po dvou letech kupovat nove auto(a najezdi za dva roky 300 000) urcite by mel vymenit za ekologictejsi modely vozovy park to je v poradku
Ale je potreba buzerovat lidi, cosi koupi tri auta za zivot a dohromady za cely zivot najezdi 250 000???
Problem je, ze velke ryby s tymem pravniku si diktovat nenechaji.....
Stydím se za tuto zem
Re: Politika, neshody, atd. VI
Ok začni u těch největších = dopravní letadla , kontejnerové lodě, kamiony atd. Je to celý nesmysl. Respektive je to řízená likvidace Evropy a celé to vymýšlí banda retardů naprostá minorita/pár individů.
Re: Politika, neshody, atd. VI
A ještě se na to vymejšlení slítnou přes půl světa soukromými tryskáči v počtu +- autobus jeden tryskáč na jednoho vykuka.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Re: Politika, neshody, atd. VI
Včera, nebo předevčírem jsem náhodně přepnul na nějakou debatu a tam ppvídal nějakej maník že osobní auta vytvářejí 12% těch nezdravých plynů. Jsou dalece větší znečištující věci než auta. Taky tam povídal něco podobně jak píše Lukashil. Že většina lidí potřebuje auto pro např dostat se do práce, nebo k doktorovi, děti do školy. Jsou to v převážné většině lidi co nemají možnost s dostávat veřejnou dopravou jako ve městech a najedou pár tisícovek km za rok. A na nové auto nemají nikdy za svůj život. A taky povídal, mi co nové auto nikdy nekoupíme, zbyde na nás ojetý elektroauto a bude vyžadovat víceméně hned investici do baterky. Proč se budou prodávat ojetý elektroauta? Protože po pár letech bude třeba koupit baterku. Dával tam ten co hovořil příklad akuvrtačky. Koupíš si akučku a má např 1 baterku. Když je za pár roků baterka trop co uděláš? Buďto koupíš baterku, nebo spíš koupíš celou akučku jinou novou i s baterkou. Tu původní prodáš s nefunkční baterkou. Protože ta baterka je někdy polovička ceny nové akučky. Ten kdo si tu akučku koupí, investuje do té baterky a cena akučky a baterky mu ještě třeba vyhovuje a může tu akučku provozovat dál. Když i jemu odejde baterka, buďto vrtačku postaví do kouta, nebo hodí do konťáku. Protože už je to starej model a baterky jdou kupředu a nevyplatí se schánět baterku, která je dávno překonaná. Jednoduché srozumitelné přirovnání k elektroautu.
Re: Politika, neshody, atd. VI
A tam je furt ten nejvetsi pruser
1. Zatizeni zivotniho prostredi na vyrobu a likvidaci baterii
2. Vyrobaelektricke energie zatezujici na 1kw vykonu planetu vic, bez ropa na 1kw vykonu (aspon ai to pomatuju matne z nejake studie, kde se psalo, ze na vyrobu 1kw vykonu elektrickou enrgii vychazi 1,4kw ropy)
3. Vyroba celeho jednoho kusu auta a likvidace stareho.
Vim, ze by to dalo hromadu prace a jeste vetsi hromadu razitkovani, ale neni ekologicky vyhodnejsi prestavba auta s vyslouzilym spalovacim motorem na elektromobil?
1. Zatizeni zivotniho prostredi na vyrobu a likvidaci baterii
2. Vyrobaelektricke energie zatezujici na 1kw vykonu planetu vic, bez ropa na 1kw vykonu (aspon ai to pomatuju matne z nejake studie, kde se psalo, ze na vyrobu 1kw vykonu elektrickou enrgii vychazi 1,4kw ropy)
3. Vyroba celeho jednoho kusu auta a likvidace stareho.
Vim, ze by to dalo hromadu prace a jeste vetsi hromadu razitkovani, ale neni ekologicky vyhodnejsi prestavba auta s vyslouzilym spalovacim motorem na elektromobil?
Stydím se za tuto zem
Re: Politika, neshody, atd. VI
Někde jsem taky četl, kolik je třeba přetěžit materiálu pro výrobu jedné baterie pro standartní elektroauto. Tuším že tam psali 500 tun. Dost je to v Africe. A vcelku dost se kolem toho zpracování vytěženého materiálu motá Čína. Taky tam psali, že jestli budeme tu Čínu pořát víc a víc srát tak jak doteď, oni se na nás vyfláknou a budou to ,,bouchat" u nich a pak to valit sem. Jako to je s těma čipama. Ušáci že na Čínu udělají embargo na čipy. A nějakej Číňan v rozhovoru řekl, no tak co už postavíme si fabryku, zaplatíme odborníky a budeme si ty čipy dělat sami. A tam se ho ptali, jak rychle by to trvalo? A Číňan v řádu dvou, tří roků.
Však Lukáši koukni na Chvaletice. Od doby co EU začalo blbnout e tou energií jedou furt naplno. Pamatuju se, že chladící věže standartně pářila jedna nebo max dvě. Teď je standart všechny čtyři. Povídal mi kluk co tam dělá, že jedou furt na plnej výkon. Elektrika není. Nebo je ji málo a proto i když svítí sluníčko, nebo fouká vítr furt jedou naplno. Až to fakt rozjedou s těma věcma na elektriku tak fakt nebude. Jen co musejí sežrat ty ,,výhodný" tepelný čerpadla!
Však Lukáši koukni na Chvaletice. Od doby co EU začalo blbnout e tou energií jedou furt naplno. Pamatuju se, že chladící věže standartně pářila jedna nebo max dvě. Teď je standart všechny čtyři. Povídal mi kluk co tam dělá, že jedou furt na plnej výkon. Elektrika není. Nebo je ji málo a proto i když svítí sluníčko, nebo fouká vítr furt jedou naplno. Až to fakt rozjedou s těma věcma na elektriku tak fakt nebude. Jen co musejí sežrat ty ,,výhodný" tepelný čerpadla!
Re: Politika, neshody, atd. VI
Elektrarna Počerady take stale plny vykon 5x200MW.Drive se jelo max 185MW na blok,ale ted predelavali certifikaci a jedou ted 205MW na blok.
Vali to furt plnej ceres....To nikoho nezajima,co bude potom,az budou chtit krmit ty jejich super nabijeci stanice.Banda buzerantu,ktera to dovede jen k Blackoutu...Chytrolini,jako nase fialová vlada.
Vali to furt plnej ceres....To nikoho nezajima,co bude potom,az budou chtit krmit ty jejich super nabijeci stanice.Banda buzerantu,ktera to dovede jen k Blackoutu...Chytrolini,jako nase fialová vlada.
Florian
Re: Politika, neshody, atd. VI
Lukashil, přestavba fosilu na elektromobil je je nesmysl. Elektromobil má dnes tak velikou baterii, že musí být speciálně na ni a její umístění zkonstruován. To už by spíš dávalo smysl elektromobil s vysloužilou baterií přestavět na fosil.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Re: Politika, neshody, atd. VI
Nedávalo, lebo je tam presne ten istý problém ako v opačnom garde. Na fosil s prevodovkou v elektre nie je miesto.
Re: Politika, neshody, atd. VI
Tak favorit na elektro prestavet sel......
A skoda ahoj, nebyl to model napadne podoby citigu?
A skoda ahoj, nebyl to model napadne podoby citigu?
Stydím se za tuto zem
Re: Politika, neshody, atd. VI
Fikejz zjavne myslel moderné elektro s baterkou 60+kWh. O tom favo mohol len snívať.
Re: Politika, neshody, atd. VI
A pokud si dobre pamatuju z autosalonu, tak dojezd 200 -300km a pak nabijet. To bude do chorvatska dovolena o dva tydny delsi
Stydím se za tuto zem
Re: Politika, neshody, atd. VI
Jsem si teď pořídil start booster kondenzátorový. Nemá to v sobě žádnou Aku, jen kondenzátory. Funguje to úplně topově. Natočilo to i V8 cdi v mrazu.
PS: 10000 cyklů , životnost 10let , žádná udrzba/stav nabití prostě nedegraduje.
Neznám princip (nabije/vybije)ale třeba by to byla cesta ale hlavně alternativa ke spalovákům. Proboha euro6 už nemůže kouřit to ví i malé dítě.
PS: 10000 cyklů , životnost 10let , žádná udrzba/stav nabití prostě nedegraduje.
Neznám princip (nabije/vybije)ale třeba by to byla cesta ale hlavně alternativa ke spalovákům. Proboha euro6 už nemůže kouřit to ví i malé dítě.
Re: Politika, neshody, atd. VI
Jen pro info, tady je fotka elektrického Favoritu - Eltra 151. Měl 14 trakčních baterií a nabíjel se cca 14 hodin, dojezd kolem 80 kilometrů, maximální rychlost 80km/h, výkon motoru 15,5kW. Zajímavost byla, že se tam normálně řadilo, mělo to 4 rychlosti dopředu a zpátečku.
A tady je foto ENYAQ, tam už je přímo vyrobený podvozek, na něm jsou baterie a teprve pak se na to namontuje karoserie, Baterie to hranaté dole mezi nápravama v barvě slonové kosti. Už existuje u nás i firma, která mění baterie ve starých autech, byl o tom nedávno pořad, musí se to dělat v hermetickém boxu, dělají to dva chlapi v ochraných oblecích a musí zase rozmontovat auto, zvednout kastli, aby se dostali k baterkám. Trvá to od 3 do 5 dnů jedno auto, podle náročnosti a velikosti baterek a cena začíná na 300 tisících
Re: Politika, neshody, atd. VI
Je to tu samý znalec. Pořád mám stejnou otázku, je lepší klasika motor diferenciál,nebo dva motory v kolech ?Velká elektro auta mají asi klasiku,ale co ty kočárky pro dva?
Až se jaro zeptá...no a co že už je,prostě nestíhám