Pro kutily a "opraváře"

vše co nejde zařadit nikde jinde

Moderátoři: rezis, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
exot
Příspěvky: 3809
Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
Bydliště: Český ráj 294 11
Kontaktovat uživatele:

Re: Pro kutily a "opraváře"

#16 Nový příspěvek od exot »

Taky by me tenhle termin zajimal.Ps:podobny problem s nasatym senem jsem mel u vari nez jsem udelal novy kryt na vstup chladiciho vzduchu a predelany vzduchovy fltr s komikem a kovovym vstupnim sitkem.
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)

Uživatelský avatar
Boniek
Příspěvky: 691
Registrován: stř led 05, 2011 3:44 pm
Bydliště: Pardubice

Re: Pro kutily a "opraváře"

#17 Nový příspěvek od Boniek »

Velmi zajímavé 8) .

romus145
Příspěvky: 3676
Registrován: úte srp 18, 2009 10:32 am
Bydliště: Kraj Vysočina

Re: Pro kutily a "opraváře"

#18 Nový příspěvek od romus145 »

hrnečkový olej bude asi víc olejů dohromady :friends:
Věrný člen agresorů.com

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Pro kutily a "opraváře"

#19 Nový příspěvek od DYK »

Jsou to krásné případy. Já bych si je spíše než extrém nazval čítankou, kde je vidět jasně a "do hloubky" co někteří dokážou. Začátek skázy je u NEčtení návodů a u vlastních vymyšlených vylepšení jak stroji udělat dobře. Ovšem je to vždy dobře? Další na co se sere je prostě údržba - pravidelná údržba. Výrobcem popisované věci údržby se nedělají, protože se jich nikdo při nečtení nedočetl.Zato se vymýšlí ta vlastní řešení. Když jen trošku odbočím, nechápu, jak někomu může prorezivět plechový šásko na sekače. Mám jednu sekačku snad patnáct let a už dvakrát na podzim jsem oddělal motor otočil ho a vystříkal sekací prostor Wapkou a opatřil nátěrem. V návodu je určitě psáno po každé sezóně. Jako proti argument neberu to, že přece nebudu otrokem sekačky,má sloužit ona mě,ne já ji, protože na to já musím reagovat a co auto, máš? Taky ho myješ a udržuješ,ne? Prostě je třeba se o všechno starat tak,jak to charakter stroje vyžaduje a ne co si kdo myslí. Mě nejblíž je asi to zacpaný chlazení motoru Jikov. No vůbec by mě nenapadlo, že pro někoho může být tento jev zdrojem úžasu a divení se. Po každým seně je třeba "prověřit" žebra motoru a když pravidelně stačí i profouknutí stlačeným vzuchem, tedy bez jakékoli demontáže čehokoli a výměna olejové náplně a vyčištění sítka vzduchového filtru od semen trav. Přece na kombajnu se před výjezdem taky denně práší fitry a nejedou bez máknutí celý dlouhý žně. Jenže to je kombajn za šest mega a to je Vari nebo Terra za pár šupů proti tomu. Není to stran údržby tak docela pravda a každý chce svoje. Prosím vás neberte si to tady nějak osobně a nehledejte se v tom. Že někdo na někoho naráží (i když se třeba mohl někdo poznat)? Jsou to asi jen příklady a důkazy, co prostě někteří dokážou a z toho pak ty důsledky. Nic se nestane hned, ale všechno trvá než se strhá.
Jen teda nevím, kdo z Brna chodí toho Lesu "očumovat" :red:
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
Jan.F
Příspěvky: 340
Registrován: pon zář 07, 2009 11:06 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Pro kutily a "opraváře"

#20 Nový příspěvek od Jan.F »

I u zemědělců bejvaj prasata, co řeknou neni to moje tak co bych se staral, nebo vždyť seto čistilo v zimě...
V součastnosti už nejsou žně kdy by neshořel alespoň jeden lis na balíky.
Pomožte zachránit tisíce lidských životů, objevit dosud neznámé prvky, či dokonce nalézt mimozemskou civilizaci..
A to vše jen s použitim vašeho PC
http://www.czechnationalteam.cz/

Uživatelský avatar
exot
Příspěvky: 3809
Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
Bydliště: Český ráj 294 11
Kontaktovat uživatele:

Re: Pro kutily a "opraváře"

#21 Nový příspěvek od exot »

Lesa píše:Když u křováku objevíte tohle, nestačí už vyměnit jen gufera, ale "zralé" jsou už i ložiska. Často se to objeví u motorů provozovaných stylem "brmm, brmm, brmm" s každým zátahem. Pak už následuje jen modrofialová ojnice a vysypané klikové ložisko - de facto motor na odpis.
http://www.pixhost.org/show/4907/21941029_p1020795.jpg
http://www.pixhost.org/show/4888/21941061_p1020793.jpg
Neco podobneho nastesti v mensim meritku se mi zaclo obevovat vcera v krovinaku Hq 333R kdyz jsem ho dal dnes do servisu at mi vymeni loziska a gufera tak pry to neni treba sekejte dal!!!
Trval jsem na svem a tak servisak v poho krovak natocil a po neuspesnem pokusu o serizeni karburatoru(chudsi smes vyssi max ot ,velmi citlive a nestabilni serizeni) a pak i on uznal ze mnou pozadovany servisni zakrok je potrebny.

Chce se mi rict to se to pak vydelavaj prachy na servisu.
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)

Lesa
Příspěvky: 1104
Registrován: sob dub 10, 2010 5:58 pm
Bydliště: Mikulov

Re: Pro kutily a "opraváře"

#22 Nový příspěvek od Lesa »

Už jsem to dal jinam, ale ať to furt nehledám...
Obrázek
Sny se nemají plnit. Ty se mají snít. Proto je oblečená žena krásnější než nahá.
Juraj Kukura
Když chceš být moudrý, nauč se rozumně ptát, pozorně poslouchat, klidně odpovídat a když nemáš co říci, přestaň mluvit.
Johann Kaspar Lavater

Lesa
Příspěvky: 1104
Registrován: sob dub 10, 2010 5:58 pm
Bydliště: Mikulov

Re: Pro kutily a "opraváře"

#23 Nový příspěvek od Lesa »

Tyhle membrány už nazpět nedávejte, jsou jako kšandy...
Obrázek

A takhle je tam taky nedávejte, čert mě potom může vzít a tím nemyslím toho malého ochrapu na druhé fotce ze začátku. I když to je taky Čert, ale s velkým "Č". :)
Obrázek

Vylepšovat faje a ještě tímhle způsobem... Nic v nich nehledejte, je v nich jen pružina a kvůli ní není třeba faju trhat, rozřezávat nebo snad podobně vycpávat..
Obrázek
Podobné úpravy umí zničit zapalování...
Sny se nemají plnit. Ty se mají snít. Proto je oblečená žena krásnější než nahá.
Juraj Kukura
Když chceš být moudrý, nauč se rozumně ptát, pozorně poslouchat, klidně odpovídat a když nemáš co říci, přestaň mluvit.
Johann Kaspar Lavater

Lesa
Příspěvky: 1104
Registrován: sob dub 10, 2010 5:58 pm
Bydliště: Mikulov

Re: Pro kutily a "opraváře"

#24 Nový příspěvek od Lesa »

A jedna chuťovka. Nejde jen o tu vingl úpravu. Problém je i ta rez. Jednak při stahování unašeče, ale i ten nůž přirezlý k unašeči a snaha dotáhnout nůž "na fest". Unašeče jsou buď třecí nebo se střižnými pojistkami. Ale oboje se utahuje na "předepsaný utahovací moment" momenťákem. Z prostého důvodu. Dorvaný i zarezlý nůž neumožní proklouznout třecím podložkám a nebo ustřihnout kolíky a bere potom vývod kliky hákem natvrdo...
Obrázek
Sny se nemají plnit. Ty se mají snít. Proto je oblečená žena krásnější než nahá.
Juraj Kukura
Když chceš být moudrý, nauč se rozumně ptát, pozorně poslouchat, klidně odpovídat a když nemáš co říci, přestaň mluvit.
Johann Kaspar Lavater

Martis 056
Příspěvky: 158
Registrován: stř úno 06, 2013 6:52 pm
Bydliště: Havlíčkův Brod

Re: Pro kutily a "opraváře"

#25 Nový příspěvek od Martis 056 »

Hele, prosím tě
tys čistil ten karburátorek z motorovky? Mám ten samý, normálně jsem řezal v lese pak se udělala ve vzduchovým filtru díra a karburátor je pln bordela. Po Xtém čištění pořád nefunguje, nevíš jak mají být nastaveny ty šroubky ? Už si s tím nevím rady....

Lesa
Příspěvky: 1104
Registrován: sob dub 10, 2010 5:58 pm
Bydliště: Mikulov

Re: Pro kutily a "opraváře"

#26 Nový příspěvek od Lesa »

K zapalováním. Všeobecně k sekačkovým motorům Tec, BS, Kohler. K vyzkoušení cívky stačí odpojit kabel (na cívce!) vedoucí k vypínači za předpokladu zdravého vysokonapěťového kabelu, neoškubané a neupravované faje a zdravé svíčky. "Univerzální" spára mezi cívkou a magnety je cca 0,35-0,45 mm. 95% zapalování je na tuto hodnotu schopné říct, jestli hodí nebo ne. Minimální otáčky rotoru potřebné k indukci proudu mezi magnety jsou cca 300 ot/min. U větších průměrů kde je obvodová rychlost větší jsou otáčky přiměřeně menší a naopak u malých průměrů rotorů, kde jsou obvodové rychlosti nižší musí být otáčky přiměřeně vyšší. Orientační otáčky ručních lankových startérů jsou cca 400 ot min, elektrostartérů pod zatížením cca 600-800 ot/min, vzduchových a pružinových cca 1.000-1.200 ot/min.
Zapalování, pokud je v pořádku, hodí jiskru kdekoliv i když je střihnutý klínek. Mimochodem, klínek nezajišťuje rotor proti pootočení, ale jen vymezuje bod zážehu. Pevnost a tuhost spoje rotor - kužel kliky má udržet právě kuželový spoj.
Pokud ti takhle nastavené zapalování hodí jiskru, hledej problém v prodrané izolaci kabelu (u Tecu většinou někde kolem táhel brzdy, u starších motorů s vypínačem na regulátoru v upevňovacím očku víka ventilů), špatném zkratovém vypínači (vyjímečně) a specialita u Tecu s brzdou - táhlo mívá krátký chod a nevypne zkratovací obvod - takže buď nastavit chod vypínače pod rotorem a nebo prodloužit chod táhla brzdy dotažením lanka (zjistíš, když si dole tu páku brzdy stáhneš drátem víc než je chod lanka).
Sny se nemají plnit. Ty se mají snít. Proto je oblečená žena krásnější než nahá.
Juraj Kukura
Když chceš být moudrý, nauč se rozumně ptát, pozorně poslouchat, klidně odpovídat a když nemáš co říci, přestaň mluvit.
Johann Kaspar Lavater

Lesa
Příspěvky: 1104
Registrován: sob dub 10, 2010 5:58 pm
Bydliště: Mikulov

Re: Pro kutily a "opraváře"

#27 Nový příspěvek od Lesa »

Martisi, u každé mašiny jinak. co to máš za stroj.
Sny se nemají plnit. Ty se mají snít. Proto je oblečená žena krásnější než nahá.
Juraj Kukura
Když chceš být moudrý, nauč se rozumně ptát, pozorně poslouchat, klidně odpovídat a když nemáš co říci, přestaň mluvit.
Johann Kaspar Lavater

Martis 056
Příspěvky: 158
Registrován: stř úno 06, 2013 6:52 pm
Bydliště: Havlíčkův Brod

Re: Pro kutily a "opraváře"

#28 Nový příspěvek od Martis 056 »

Je to levná motorová pila Spirit - osobně bych jí nikdy nekoupil, ale dostal jsem jí k výročí. Jednou již prošla reklamací, proběhlo pár úprav a celkem šlapala a pak tohle. Karbec je vyčištěn perfektně, ale nevím jak to nastavit. Myslím si, že tam jsou 2 štelovací šroubky, pokud si dobře vzpomínám...

Lesa
Příspěvky: 1104
Registrován: sob dub 10, 2010 5:58 pm
Bydliště: Mikulov

Re: Pro kutily a "opraváře"

#29 Nový příspěvek od Lesa »

Je to asi C.G., nevalná kopie Walbra K 10 WAT. To ti moc nepomůžu, kluci šikmoocí si s nějakou přesností hlavu nelámou, hlavně že to vrčí. Základ u Walbra je u většiny strojů H-1 ot. od dotažení a L - 1 ot. od dotažení na doraz ale s citem, ne na sílu. Zbytek musíš vylaborovat sám.

Jinak ten karb na fotce je "trochu" jiný. :) Je to ZAMA C1Q... A trysky má pevné s možností seřízení volnoběhu a lehce "spodku" LD šroubem.
Sny se nemají plnit. Ty se mají snít. Proto je oblečená žena krásnější než nahá.
Juraj Kukura
Když chceš být moudrý, nauč se rozumně ptát, pozorně poslouchat, klidně odpovídat a když nemáš co říci, přestaň mluvit.
Johann Kaspar Lavater

Lesa
Příspěvky: 1104
Registrován: sob dub 10, 2010 5:58 pm
Bydliště: Mikulov

Re: Pro kutily a "opraváře"

#30 Nový příspěvek od Lesa »

Dyku, napsal jsi to krásně a výstižně. Není co dodat.
K tomu hrnečkovému oleji - čeština má spoustu výrazů pro jeden název nebo jednu věc... :) k tomu trocha angličtiny a zbytek napoví tabulka o trochu víš... :)


//Chce se mi rict to se to pak vydelavaj prachy na servisu.//
Exote, nic neříkej... ;-) taky mne to živí :typek:
Sny se nemají plnit. Ty se mají snít. Proto je oblečená žena krásnější než nahá.
Juraj Kukura
Když chceš být moudrý, nauč se rozumně ptát, pozorně poslouchat, klidně odpovídat a když nemáš co říci, přestaň mluvit.
Johann Kaspar Lavater

Odpovědět

Zpět na „Ostatní“