Stránka 1 z 4

Kloubák z PF62

Napsal: pát lis 11, 2016 6:19 pm
od Wyky
Zdar konstruktéři. Po prodeji kloubáku jsem byl chvíli bez stroje, ale pak jsem pořídl PF62, vyvztekal se s motorem, vyměnil ho za Subaru 11hp a teď mě nějak nebaví za PFkou chodit a rád bych si postavil čtyřkolák. Jsem zatíženej na kloubáky a tak je volba jasná. Převodovku mám jednu náhradní a představuju si to tak, že bych obě převodovky propojil mezi sebou přes hřídel motorové závislosti pomocí kardanu s dvěma kloubkama. Poháněná by byla přední převodovka s motorem a pokud by bylo potřeba, na zadní převodovce bych zařadil stejnou rychlost, jako je na přední a měl bych 4x4 s možností špéry vpředu i vzadu. Co na to říkáte?
S čím si zatím lámu hlavu:
Z čeho vytvořit středový kloub? Nechci nějakej slepenec, rád bych něco bytelnýho a pokud možno skoro bezúdržbovýho.
Nebudou se ty převodovky hádat při nestejně sjetých kolech?
Vydrží ta hřídel přenos výkonu na obě převodovky a případně ještě na rotavátor, špalíkovač apod.? O motor strach nemám, síly má na rozdávání.

Re: Kloubák z PF62

Napsal: pát lis 11, 2016 6:53 pm
od zetorak jirka
Možností je mnoho i tvé řešení je možné, jen jsem moc nepochopil ty dvě rychlostky. Jestli dobře chápu, tak chceš mít pro každou nápravu samostatnou rychlostku, v který zařazením kvaltu vlastně uvedeš do pohybu ? Potom mi není jasný, jak chceš řadit v případě jízdy na 4*4. To budeš řadit na obou rychlostkách najednou ? Co se týče kol, tak pokad jsou rychlostky naprosto schodný a tak ojetí vzorku na kole žádný velký rozdíl neudělá. no a kloub? nejlepší bude si projít všeliaké stroje na foru nebo na netu a vybrat si to co se ti bude na tvé představy hodit, v tom se moc radit nedá , protože nevíme co vlastne a v jakých rozměrech chceš stavět. Ale každopádně ti přeju úspěšnou stavbu a pevný nervy.

Re: Kloubák z PF62

Napsal: pát lis 11, 2016 6:55 pm
od Knotek

Re: Kloubák z PF62

Napsal: pát lis 11, 2016 7:27 pm
od Wyky
Zetorak jirka: Obě převodovky budou z PF, takže jsou stejný. Při normální jízdě se bude řadit jen na přední převodovce a na zadní převodovce bude neutrál a když bude potřeba (les, pole, s vlekem blátem apod.), tak přiřadím i zadek. Stejnej kvalt, samozřejmě. :jazyk:

knotek: Jo, přesně tak bych to rád měl. 8) Akorát bych chtěl, aby to bylo elegantně vyřešený, bez ostrých hran apod. Ale ten pán je machr, to se musí nechat. Jen na tom druhým videu, kde jezdí, tak se mi zdá, že má nějak mizerný rejd. Kloubák se musí otočit kolem stromu, ale on musí do garáže nadvakrát. Jestli je to daný malým rozchodem, nebo konstrukcí prostředku, že mu neumožňuje to pořádně zlomit. :-/
Ale jako inspirace je to super. Jen co dočistím a ustavím frézku, tak poklidím v dílně a pustím se do toho. Už se těším. ;-)

Re: Kloubák z PF62

Napsal: pát lis 11, 2016 7:39 pm
od brigadnik
propoj to pres pojezdovej vyvod, budes radit jenom ve predu a vzadu si budes vozit nahradni kolecka do prevodovky. bylo by to ale staly 4x4

Re: Kloubák z PF62

Napsal: pát lis 11, 2016 8:10 pm
od Wyky
Ale pojezdová hřídel není ve stejné výšce, jako vývod na spojku na druhé převodovce a navíc bych přišel o možnost pohánět čerpadlo.

Re: Kloubák z PF62

Napsal: pát lis 11, 2016 8:20 pm
od Killer Koly
prijde mi to trochu divne. jak chces propojit ty prevodovky? budes muset vymyslet nejaky retezovy prevod nebo ozubena kola. vubec si to nedokazu predstavit... a kde budes mit spojku? te zadni prevodovce by asi razeni pod zatezi moc nesvedcilo, nejspis tam budes muset pridelat i druhou spojku. navic se porad bude tocit ten spojovaci hridel i pri zarazenem neutralu vzadu, coz bude potencialni zdroj poruch. celkove mi ta koncepce prijde slozita a nesmyslna

Re: Kloubák z PF62

Napsal: pát lis 11, 2016 8:33 pm
od Wyky
Převodovka PF62 má dvě hřídele. Jedna je motorová a druhá pojezdová. Motorová je centrální hřídel, na které je vypínací ložisko spojky a prochází skrz celou převodovku dozadu a točí se při sepnuté spojce. Pokud spojku rozepnu, tak se hřídel točit přestane, takže spojka stačí pouze jedna a to na první převodovce. Pokud ji rozepnu, tak se dá řadit na první i na druhé převodovce. Převodovky budou spojeny z přední převodovky (místo cirkulárky, například) kardanem na zadní převodovku (tam, kde by normálně byla spojka). Nevím, co je na tom složitýho, nebo nesmyslnýho. :-/

Re: Kloubák z PF62

Napsal: pát lis 11, 2016 8:45 pm
od Killer Koly
Wyky píše:Převodovka PF62 má dvě hřídele. Jedna je motorová a druhá pojezdová. Motorová je centrální hřídel, na které je vypínací ložisko spojky a prochází skrz celou převodovku dozadu a točí se při sepnuté spojce. Pokud spojku rozepnu, tak se hřídel točit přestane, takže spojka stačí pouze jedna a to na první převodovce. Pokud ji rozepnu, tak se dá řadit na první i na druhé převodovce. Převodovky budou spojeny z přední převodovky (místo cirkulárky, například) kardanem na zadní převodovku (tam, kde by normálně byla spojka). Nevím, co je na tom složitýho, nebo nesmyslnýho. :-/
slozity je na tom prave to spojeni. kdyz das ty prevodovky spojkama k sobe, ta zadni ti bude zabirat obracene. musis tam mit nejaky obraceny prevod. kdyz tohle vyresis, tak dalsi problem je, ze se ti cela prevodovka bude tocit opacne, coz dela problem pri mazani. jednodussi je podle me dat prevodovky spojkama na stejnou stranu a pohanet to hridelem pres retezovy prevod.

Re: Kloubák z PF62

Napsal: pát lis 11, 2016 8:52 pm
od Wyky
Ale já je nebudu dávat spojkama k sobě. Budou za sebou, takže hřídel první převodovky bude hnaná od motoru přes spojku a hřídel druhé převodovky bude hnaná kardanem, který bude vycházet z hřídele motorové závislosti první převodovky. Mě to přijde jasný a logický. :-/

http://postimg.cz/images/2016/11/11/Schema.jpg

Re: Kloubák z PF62

Napsal: pát lis 11, 2016 9:01 pm
od Killer Koly
Převodovky budou spojeny z přední převodovky (místo cirkulárky, například) kardanem na zadní převodovku (tam, kde by normálně byla spojka)
tak trochu si protirecis....



ta hridel od motoru (predlohova) je pruchozi skrz celou prevodovku? jinak by to vazne nedavalo smysl. a kloub bych pouzil z TK, osvedcilo se to

Re: Kloubák z PF62

Napsal: pát lis 11, 2016 9:19 pm
od Wyky
Viděls schematickej náčrtek? Hřídel je průchozí. Žádný protiřečení tam nevidím. Nikde jsem nepsal, že převodovky budou spojkama k sobě. Kde by potom byl motor??

Re: Kloubák z PF62

Napsal: pát lis 11, 2016 11:14 pm
od oco13
Na dávnejších ročníkoch Paríž -Dakar jazdil nejaký holanďan na Dafe ktorý mal dva motory a teda aj dve nezávislé pohonné jednotky. Na každú nápravu jedna. Pomer výkonu mu počítala elektronika. Takže toto je brnkačka.
Nedávno som sa bavil s servisákom našich VZV a ten mi vysvetlil , že moderný vzv už nemá diferák ale na každé koleso zvlášť elektromotor a pomer v zákrute zase riadi elektronika. :shock: :shock:

Re: Kloubák z PF62

Napsal: sob lis 12, 2016 3:09 am
od brigadnik
Wyky píše:Ale pojezdová hřídel není ve stejné výšce, jako vývod na spojku na druhé převodovce a navíc bych přišel o možnost pohánět čerpadlo.
Zadní by byla vývodem dopředu - couvala by, funguje to, známej to tak má, točí to dvouválcovou slávií už několik let. Má propojený hřídele pojezdových závislostí, v druhý převodovce používá vlastně jenom diferák, kolečka převodovky jsou na ND:)

Re: Kloubák z PF62

Napsal: sob lis 12, 2016 4:02 am
od Wyky
A má propojeny i hřídele motorových závislostí? Třeba kvůli aktivnímu nářadí. To bych potřeboval a nechce se mi dělat složitější řešení, kde budou ty kardany dva.