Trhač asfaltu z Krkonoš
Trhač asfaltu z Krkonoš
Servus chlapi,
představuji vám našeho trhače asfaltu, kterého stavím se svým otcem.
Zde je malý popisek:
Motor - Avia
Nápravy - V3S, zkrácené
Brzdy - vzduchové, obě nápravy
Kloub - Tatra 815
Řízení - orsta
Pro foto klikněte na odkaz:
https://goo.gl/photos/RFwvVFZmcpAAJzrr9
představuji vám našeho trhače asfaltu, kterého stavím se svým otcem.
Zde je malý popisek:
Motor - Avia
Nápravy - V3S, zkrácené
Brzdy - vzduchové, obě nápravy
Kloub - Tatra 815
Řízení - orsta
Pro foto klikněte na odkaz:
https://goo.gl/photos/RFwvVFZmcpAAJzrr9
Re: Trhač asfaltu z Krkonoš
Pěkný.Dej upřesňující rozměry:rozvor,šířka po okraje kol,rozměr těch šípovejch kol a další popis.Jak vysoko od země máš spodek vany motoru? Já 60 cm.Hřídel k ventilátoru chladiče od země?Já tak 101 cm.Mám vanu upravenou a posazenou na nápravu a diferák vedle motoru abych měl motor a těžiště co nejníže.Zdá se mi,že máš motor výš.Máš nějaký posuv kardanu k zadní nápravě?
Re: Trhač asfaltu z Krkonoš
Foto současného stavu trhače:
https://goo.gl/photos/GExhBNe6viZCV1jt5
Vanu pod motorem jsme museli také upravit,kvůli diferáku,aby byl motor co nejníže.Vůbec celý traktor jsme se snažili dostat do co nejmenších rozměrů.
Bohužel přesné rozměry v tuto chvily neznám,ale určitě je zde uvedu.
https://goo.gl/photos/GExhBNe6viZCV1jt5
Vanu pod motorem jsme museli také upravit,kvůli diferáku,aby byl motor co nejníže.Vůbec celý traktor jsme se snažili dostat do co nejmenších rozměrů.
Bohužel přesné rozměry v tuto chvily neznám,ale určitě je zde uvedu.
Re: Trhač asfaltu z Krkonoš
Přední diferák je uprostřed,nebo posunutej ke straně?Jak vyšla k němu kardanka?Nějaká fotka zespodu.
Re: Trhač asfaltu z Krkonoš
Proč kloubák?Protože jsem nechtěl v žádném případě řezat poloosy.Kdyby byla přední řiditelná náprava,musela by se delší poloosa zkrátit a to jsem od začátku zavrhnul,proto kloub.A tedy je odpovědˇna tvoji otázku,jestli je diferák posunut blíže ke kolu.Není,je přímo uprostřed pod vanou,proto ta jeji uprava.Převodovka se musela o jednu diru na motoru pootočit,aby nebyl velký zlom na kardance k přednímu náhonu.Vše vyšlo a vše se perfekně točí jak k přední nápravě,tak i přes kloub k nápravě zadní.Foto momentálně nemám,ale hned jak to bude možné,tak ho zveřejním.
Re: Trhač asfaltu z Krkonoš
Mě by strašně moc zajímal ten kloub z T 815.Poraď kde se dá sehnat.Jinak paráda.
-
- Příspěvky: 188
- Registrován: ned říj 18, 2009 2:14 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Trhač asfaltu z Krkonoš
Máš pěkný základ stroje a pěkné řemeslné zpracování.
Nevím, zda se správně orientuji, ale na můj vkus jsi u takto silného traktůrku podcenil uchycení kloubu T 815. Osobně bych jej více zavětroval v podélném směru do bočního rámu a přidal ukotvení do výšky. Například do konstrukce zadního tříbodového závěsu a vpředu by se také nechalo vyhnat nějakou vzpěru do výšky. Pak se mi zdá, že máš písty řízení ukotveny vzadu tak, že se naklápějí při výkyvu náprav. Když nic jiného, tak to bude klást větší nároky na kulové čepy pístů. Písty se mi zdají malé. Můžeš mít problémy v těžkém terénu traktor zlomit.
Nevím, zda se správně orientuji, ale na můj vkus jsi u takto silného traktůrku podcenil uchycení kloubu T 815. Osobně bych jej více zavětroval v podélném směru do bočního rámu a přidal ukotvení do výšky. Například do konstrukce zadního tříbodového závěsu a vpředu by se také nechalo vyhnat nějakou vzpěru do výšky. Pak se mi zdá, že máš písty řízení ukotveny vzadu tak, že se naklápějí při výkyvu náprav. Když nic jiného, tak to bude klást větší nároky na kulové čepy pístů. Písty se mi zdají malé. Můžeš mít problémy v těžkém terénu traktor zlomit.
- zetorak jirka
- Příspěvky: 4525
- Registrován: ned pro 18, 2011 12:35 pm
- Bydliště: Hajnice OKR: Trutnov
Re: Trhač asfaltu z Krkonoš
Ahoj malejbobo, máš dobře našlápnuto na pořádnej stroj, a mám taky pár konstrukčních otázek. není mi pořádně jasný který díl rámu je vlastně kyvnej, vuči středovímu kloubu ? protože, nápravy mi příjdou na pevno. Na přední mi to nesedí s uchycením řídících pístnic a na zadní zas uchycení k tomu stř. kloubu. potom se mi zdá že nemáš ten stř. kloub uprostřed mezi nápravama, Máš vypinatelnou jednu nápravu , nebo ve stálem záběru obě ? pokud obě, tak se ti musej nápravy v rejdu přetlačovat, nehledě na to , že nápravy nepujdou v zatáčce ve stopě, což je u kloubáku docela škoda. Ale možná mě klamou obrázky, mymochodem jsou pěkný. A u pozice v jaký už traktor je, tak už se stejně nedá nic moc mněnit, a tak přeju hodně zdaru a provoz své nedostatky odhalí sám. Ale neboj, nikdo znás nepostavil stroj který po skušenostech v provozu svůj stroj nepředělával, nebo aspoň neupravoval. Takže držím palce a určitě budu sledovat další vývoj pořádnýho stroje.
Re: Trhač asfaltu z Krkonoš
Nazdar chlapi, jak sleduji,tak vás nejvíce zajímá kloub.Nechci se chválit,ale podle mě to nemá chybu. Zde je pár odpovědí. Kloub je požit z přední nápravy Tatry 815.Výkyv je na zadní nápravě, respektive scelou konstukcí, která je na ni uchycena. Pístnice na řízení se samozřejmě nehýbou, neboť výkyv je až za nimi. Jednoduše řečeno, kdyby se celý traktor dostatečně zvednul, tak s celou zadní nápravou budu,obrazně řečeno,otáčet kolem své osy. Takže, abych to někde nepřevrátil,musel jsem tam dát dorazy. Jelikož jsem použil obě zadní nápravy z V3S (zkrácené), mají uzávěrky a přední pohon se dá vypínat stejně jak u V3S. Pístnice na řízení si myslím, že jsou dostatečné, protože jsme ho testovali v lese a žádný problém a že dostal pěkně zabrat. Samozřejmě uznávám, že v těžkém terénu v kolejích bude problém manévrování ale to už je neduch kloubáků. Co se týče ještě toho kloubu, tak si myslím, že je to dobré řešení, neboť když na něm seděla celá váha Tatry, tak pro mé účely je nezničitelný. Uchycení kloubu je dostatečné, asi před měsícem jsem to předělávali k větší dokonalosti.Snažíme dělat se co nejvíce šroubových spojů.Je to sice o dost pracnější,ale když se něco nepovede a že se nepovedlo, je lepší vzít klíč než kladivo. Jestli budete mít dotazy, klidně se ptejte. Rád odpovím.Zdarec.
foto kloubu:nenatřené je součastný stav,ale myslím,že jsem je zde už uvedl.
https://goo.gl/photos/hEwZgBxHRVRdtA5M9
foto kloubu:nenatřené je součastný stav,ale myslím,že jsem je zde už uvedl.
https://goo.gl/photos/hEwZgBxHRVRdtA5M9
- michalkri
- Příspěvky: 678
- Registrován: úte lis 04, 2008 10:24 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Trhač asfaltu z Krkonoš
Hodně pěknej kloubák. Pravdu máš s těma 2 pístnicema, vemte že na LKT 80 to řídí jedna pístnice a taky to funguje. Ten kloub je opravdu jednoduchej a masivní, jen ho sehnat??? My jsme ho na svým kloubáku celej vyráběli / ranec času a ranec peněz/Jak to máš s hydraulikou? Čerpadlo na motoru pohání řízení nebo všechno? Hlavně ať trhač slouží ke vší spokojenosti. M.
- zetorak jirka
- Příspěvky: 4525
- Registrován: ned pro 18, 2011 12:35 pm
- Bydliště: Hajnice OKR: Trutnov
Re: Trhač asfaltu z Krkonoš
Je to dobrý, máš to vymakaný, O pevnosti kloubu jako takovího taky nepochybuju. naše otázky jsi nám zotpověděl a lecos vysvětlil, a tak mám ještě další otázku, neberto jako šťourání , nebo buzerování, prostě mě tvůj stroj zajímá a líbí se mi. tu zadní část rámu máš kyvně na tom kloubu, tomu rozumím, podle poslední skupiny obrázků jsou dvě verze uchycení a spojení rámu s trubou od kloubu, která z nich je výsledná ? A spojení je v jednom velkým ložisku, nebo nějakým kluzným pouzdru ? To víš, než to postavíš tak tě zavalíme otázkama a vysvětlováním, tím si tu prošel každý, a o tom to forum je, obzvlášť , když jde takoví to stroj.
Re: Trhač asfaltu z Krkonoš
Zdarec pánové,těší mě váš zájem o můj traktor a teď zaprvé k té hydraulice .Čerpadlo od motoru pohání pouze řízení.Zadní hydrauliku na ramena bude pohánět čerpadlo z převodovky,jelikož na stavbu trhače jsem koupil celou V3S se sklápěčkou,podotýkám za cenu šrotu!!!!To bude dostatečně silné čerpadlo a ještě navíc vypínatelné.Hydraulika bude co nejdříve,protože mám už vše nakoupeno a vyrobeno,jen to dát do kupy.Teda skoro všechno.
A teď k tomu klobu. Byl celý rozebrán, aby se na hřídelích mohlo vyfrézovat drážkování na unašeče V3S a při té příležitosti se všude dala vysokopevnostní ložiska.Kloub je uchycen tak,že na každé straně jsem nechal po dvou kusech vypálit výpalky.Takže na jedné straně je přivařen k rámu a další stejný kus ke kloubu a sešroubován.To samé na druhé straně s tím,že vzadu je výkyv.Takže,kdyby nastal problém,tak celý traktor rozeberu na tři kusy během pár hodin,motor s převodovkou,kloub a zadní rám s nápravou.Těžko se to takto popisuje, ale klidně se dál ptejte.Jooo, abych nezapomněl,duchovním otcem celého stroje je můj táta.Je hlavní mozek a bez něj bych byl v pr.....,samozřejmě to stavíme spolu,je to pořádná fuška.
Zatím se mějte,mám na stole svíčkovou.
A teď k tomu klobu. Byl celý rozebrán, aby se na hřídelích mohlo vyfrézovat drážkování na unašeče V3S a při té příležitosti se všude dala vysokopevnostní ložiska.Kloub je uchycen tak,že na každé straně jsem nechal po dvou kusech vypálit výpalky.Takže na jedné straně je přivařen k rámu a další stejný kus ke kloubu a sešroubován.To samé na druhé straně s tím,že vzadu je výkyv.Takže,kdyby nastal problém,tak celý traktor rozeberu na tři kusy během pár hodin,motor s převodovkou,kloub a zadní rám s nápravou.Těžko se to takto popisuje, ale klidně se dál ptejte.Jooo, abych nezapomněl,duchovním otcem celého stroje je můj táta.Je hlavní mozek a bez něj bych byl v pr.....,samozřejmě to stavíme spolu,je to pořádná fuška.
Zatím se mějte,mám na stole svíčkovou.
- zetorak jirka
- Příspěvky: 4525
- Registrován: ned pro 18, 2011 12:35 pm
- Bydliště: Hajnice OKR: Trutnov
Re: Trhač asfaltu z Krkonoš
Tak to si nech chutnat, a nedej se rušit.
Re: Trhač asfaltu z Krkonoš
Nádherný stroj ten by se doma hodil jak máš řešenou přední nápravu ??? Prosim foto
Re: Trhač asfaltu z Krkonoš
chválím tátu, skoro závidím , ale jeden pro mě nedostatek vidím, čerpadlo na převodovce při sešlápnutí spojky se zastaví, tím přestane jít hydraulika, např. mám čelák, lopatu a najíždím do hromady s nohou na spojce, nebo se někde přibližuji a zase problém, hydraulika stojí... Zažil jsem to nedávno na Avii s kontejnerem, natahuješ na záda, chceš popojet a už to stojí, holt je to o šikovnosti, mě to tehdá dělalo problémy.
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.