Kloubový traktor s řízenou přední nápravou TATRA-KA-2
-
- Příspěvky: 192
- Registrován: ned říj 18, 2009 2:14 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Kloubový traktor s řízenou přední nápravou TATRA-KA-2
Traktor je z podvozku T805. Přední poloosy jsou propojeny svařencem, který se vůči rámu naklápí hydraulickým válcem a tím je zajištěno stranové vyrovnání. Zadní poloosy jsou spojeny svařencem s tříbodovým závěsem. Ten se vůči rámu naklápí volně podle zadních kol. Někde vpředu je to asi popsáno a nafoceno.
-
- Příspěvky: 192
- Registrován: ned říj 18, 2009 2:14 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Kloubový traktor s řízenou přední nápravou TATRA-KA-2
Dobrý den, V příloze zasílám odkaz na mé důchodcovské hospodaření: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... 9m-XjKYrxQ
Re: Kloubový traktor s řízenou přední nápravou TATRA-KA-2
The rear half-axles are connected by a weldment with a three-point
-
- Příspěvky: 192
- Registrován: ned říj 18, 2009 2:14 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Kloubový traktor s řízenou přední nápravou TATRA-KA-2
Yes, the three-point hitch is located on the weldment of the rear axles and it is pivotable freely depending on the rear wheels of the tractor.
Re: Kloubový traktor s řízenou přední nápravou TATRA-KA-2
Tak a teraz mi ten blbý spambot pomohol jak hovado
už aj idem študovať. 



-
- Příspěvky: 192
- Registrován: ned říj 18, 2009 2:14 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Kloubový traktor s řízenou přední nápravou TATRA-KA-2
Tatraka T 148
Již před několika roky jsem si propočítal dvounápravový kloubový traktor s přední řízenou nápravou s agregáty T 148. Potom jsem to odložil a i nyní vidím, že ho již nepostavím.
Asi před 14 dny jsem si zlomil nějakou kůstku v nártu. Pan doktor mě na 3 týdny uzemnil a najednou mám spoustu času. Tak jsem si to zkusil vše prokreslit. Zdá se, že by to mohlo fungovat. Uvažoval jsem o využití jako velký, obratný možná teleskopický nakladač…
Takže pokud jste technicky zdatní a cítíte, že byste takový stroj využili, tak vám nabízím pomoc při jeho stavbě a odkoupení věcí co mám za rozumnou cenu.
Uvažoval jsem o následujících sériových agregátech T 148 nazývaných dle umístění na automobilu:
1) Přední náprava včetně pérování (pro nakladač by byla osazena jako zadní řiditelná).
2) Spojovací roura přední nápravy.
3) Sestupná redukční převodovka (zde by se musela protáhnout vnitřní hřídel pro pohon zadní nápravy dopředu k řiditelné nápravě.
4) První zadní náprava. Poloosy by se fixovali do rámu nakladače vrtanými tyčemi, nebo hydraulickými válci a možností svahového vyrovnání, nebo i pérování
5) Řízení přední nápravy sériové. Pokud by to nevycházelo tak Orbitrol.
Další použité agregáty:
1) Koupil jsem motor Tatra T 924 včetně spojky, kompresoru a čerpadel. Je to polovina motoru T 138. Řadový 4 válcový motor s výkonem 60 k při 1500 ot/min a velkým kroutícím momentem 29 kpm.
2) 5 stupňová převodovka Avie … Samozřejmě jde použít motor s převodovkou Avie, ale bylo by to poměrně rychlé.
3) Mám možnost odkoupit za rozumnou cenu 3 ks jetých kol z ŠT 180 a kabiny ŠT 180.
4) Mám 3 metry jeklu 250 x 250 x 5 na případnou vnitřní část teleskopu a hydraulický válec s výsuvem 1 m a průměrem 70/40 mm. Nakladač by se musel obšlehnout.
Počítám, že by se z původní převodovky T 148 oddělila část převodovky s 1 a zpátečkou. Ta by se přišroubovala na sestupnou převodovku místo převodovky. Toto by sloužilo pro optimalizaci pojezdových rychlostí a reverzaci traktoru. Tato převodovka by se řadila vzduchovým válcem s předvolbou a sešlápnutou spojkou.
Lámání traktoru systémem „Steiger“. To je dole kulové ložisko a nahoře silné dlouhé táhlo mezi
předním a zadním rámem.
Z uvedených podkladů vidíte, že by to nebyl žádný drobek. Nosnost přední nápravy je 6 t a zadní 10 t což je nevyužitelné. Rozchod kol je velký. Šířka přes přední kola by byla asi 2,6 m. Přitom by byla výborná manévrovanost.
Toto je moje nabídka. Pokud byste se rozhodli pro stavbu počítejte s částkou minimálně 200.000 Kč. Hlavně podle toho, jak draho koupíte agregáty Tatry.
Již před několika roky jsem si propočítal dvounápravový kloubový traktor s přední řízenou nápravou s agregáty T 148. Potom jsem to odložil a i nyní vidím, že ho již nepostavím.
Asi před 14 dny jsem si zlomil nějakou kůstku v nártu. Pan doktor mě na 3 týdny uzemnil a najednou mám spoustu času. Tak jsem si to zkusil vše prokreslit. Zdá se, že by to mohlo fungovat. Uvažoval jsem o využití jako velký, obratný možná teleskopický nakladač…
Takže pokud jste technicky zdatní a cítíte, že byste takový stroj využili, tak vám nabízím pomoc při jeho stavbě a odkoupení věcí co mám za rozumnou cenu.
Uvažoval jsem o následujících sériových agregátech T 148 nazývaných dle umístění na automobilu:
1) Přední náprava včetně pérování (pro nakladač by byla osazena jako zadní řiditelná).
2) Spojovací roura přední nápravy.
3) Sestupná redukční převodovka (zde by se musela protáhnout vnitřní hřídel pro pohon zadní nápravy dopředu k řiditelné nápravě.
4) První zadní náprava. Poloosy by se fixovali do rámu nakladače vrtanými tyčemi, nebo hydraulickými válci a možností svahového vyrovnání, nebo i pérování
5) Řízení přední nápravy sériové. Pokud by to nevycházelo tak Orbitrol.
Další použité agregáty:
1) Koupil jsem motor Tatra T 924 včetně spojky, kompresoru a čerpadel. Je to polovina motoru T 138. Řadový 4 válcový motor s výkonem 60 k při 1500 ot/min a velkým kroutícím momentem 29 kpm.
2) 5 stupňová převodovka Avie … Samozřejmě jde použít motor s převodovkou Avie, ale bylo by to poměrně rychlé.
3) Mám možnost odkoupit za rozumnou cenu 3 ks jetých kol z ŠT 180 a kabiny ŠT 180.
4) Mám 3 metry jeklu 250 x 250 x 5 na případnou vnitřní část teleskopu a hydraulický válec s výsuvem 1 m a průměrem 70/40 mm. Nakladač by se musel obšlehnout.
Počítám, že by se z původní převodovky T 148 oddělila část převodovky s 1 a zpátečkou. Ta by se přišroubovala na sestupnou převodovku místo převodovky. Toto by sloužilo pro optimalizaci pojezdových rychlostí a reverzaci traktoru. Tato převodovka by se řadila vzduchovým válcem s předvolbou a sešlápnutou spojkou.
Lámání traktoru systémem „Steiger“. To je dole kulové ložisko a nahoře silné dlouhé táhlo mezi
předním a zadním rámem.
Z uvedených podkladů vidíte, že by to nebyl žádný drobek. Nosnost přední nápravy je 6 t a zadní 10 t což je nevyužitelné. Rozchod kol je velký. Šířka přes přední kola by byla asi 2,6 m. Přitom by byla výborná manévrovanost.
Toto je moje nabídka. Pokud byste se rozhodli pro stavbu počítejte s částkou minimálně 200.000 Kč. Hlavně podle toho, jak draho koupíte agregáty Tatry.
Re: Kloubový traktor s řízenou přední nápravou TATRA-KA-2
To by bolo nadherne monstrum a za 200 tisic "zadarmo". Osobne som k tejto cene trochu skepticky. Ale v dobrom zavidim tvoju sikovnost
. Inak to svahove naklapanie by dnes slo spravit s vyuzitim arduina. Zas tak moc na to netreba. Ak by sa nasiel sikovny programator, tak by to slo spojit so smartfonom. Dokonca by to slo starosvetsky analogovym diferencialnym zosilnovacom, len tam by bola vyzva odladit spolahlivy senzor naklonu.

Re: Kloubový traktor s řízenou přední nápravou TATRA-KA-2
Ked si predstavym kolko važia samotne napravy Tatry, samotna zostupna prevodovka, spojovacie rury s diferencialmi, tak na tu Aviacku prevodovku by som rovno zabudol. To bude mastodont 

Re: Kloubový traktor s řízenou přední nápravou TATRA-KA-2
Som tu niečo medzi často a stále
čerpať napady a inšpiráciu. Ten systém "Steiger" používajú rusi na svojich nakladačoch a ja by som rád už konečne sa pustil do stavby strojčeka velkosti asi 20% z tvojho
mám napravy Aro aj prevodovku a potrebujem sa dostať do paletových radov - teda 100cm šírka dlžka čo najmenej.


-
- Příspěvky: 192
- Registrován: ned říj 18, 2009 2:14 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Kloubový traktor s řízenou přední nápravou TATRA-KA-2
Do ceny jsem nepočítal s vlastní prací stavitele.
Těm věcem ohledně svahového vyrovnání, jak píšeš, skoro nerozumím. Sám si představuji elektrohydraulický výkonný člen s mechanickým spínačem s nějakým tlumením a možností ručního ovládání. Dovedu si i představit, že by to bylo doplněno o snímač polohy ramene, který by řídil vyrovnání lžíce s předními koly například do výšky 1 m pro nabírání lžíce. Potom při zvedání by se rameno vyrovnávalo podle náklonu terénu. Tato problematika mě zajímá i pro vyrovnání přední části mého traktoru z tohoto fóra. Zde toto zatím provádím ručně.
Převodovky Avie se nebojím. Nejslabší má dovolený krouťák 250 Nm. Uvedený motor ho má 287 Nm. To je překročení jen 15 %. Přičemž poslední 5 st. převodovky Praga měly 330 Nm.
Těm věcem ohledně svahového vyrovnání, jak píšeš, skoro nerozumím. Sám si představuji elektrohydraulický výkonný člen s mechanickým spínačem s nějakým tlumením a možností ručního ovládání. Dovedu si i představit, že by to bylo doplněno o snímač polohy ramene, který by řídil vyrovnání lžíce s předními koly například do výšky 1 m pro nabírání lžíce. Potom při zvedání by se rameno vyrovnávalo podle náklonu terénu. Tato problematika mě zajímá i pro vyrovnání přední části mého traktoru z tohoto fóra. Zde toto zatím provádím ručně.
Převodovky Avie se nebojím. Nejslabší má dovolený krouťák 250 Nm. Uvedený motor ho má 287 Nm. To je překročení jen 15 %. Přičemž poslední 5 st. převodovky Praga měly 330 Nm.
Re: Kloubový traktor s řízenou přední nápravou TATRA-KA-2
Prevodovky u Avie tahali len cca. 1/2 hmotnosti toho co vazi podvozok s dvoch naprav T148 +dalsich komponentov. Aj to len s kopca
Tie prevodovky aj s origo motorom mali toho dost, riali sa a odchadzali. Ty si asi podvozky Tatra neopravoval a nemas ani šajnu o tom. Napr. podvozok Tatra148 4x4 kratka verzia TN vazi cez 5000kg, T.j. cca. ako nalozena Avia. Motor 148 ma cca. 850kg. (Cely tahac vazil skoro 8ton.) K tomu si pripocitaj zatazenie a zaber nakladaca pri akom pracuje teleskopicky nakladac. To by bolo ako pouzit prevodovku s Jawa pionier v Nissan Patrol GR. Vies ake dlhe su torzne tyce prednej napravy, ktoru si mal v plane pouzit ako zadnu??? Ten nakladac by bol dlhy skoro ako autobus. Slaby rejd napravy. Aj po uprave riadenia na orbitrol by to zase nedali klby poloosi. Tie casto v plnom rejde klepali aj s origo riadenim. Na vyrobu teleskopu nevhodne komponenty. Ak tie podvozkove diely mas este neupravene tak to racej predaj alebo daruj veteranistom.



-
- Příspěvky: 192
- Registrován: ned říj 18, 2009 2:14 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Kloubový traktor s řízenou přední nápravou TATRA-KA-2
Převodovku ti nerozloupne váha traktoru ale krouťák motoru. Hodnoty jsem napsal minule. Vejde se tam i větší převodovka. Je to otázka peněz.
Váhy Tatry znám. Kdyby byly k mání nápravy ve velikosti mezi T 805 a T 148 tak by byly optimální. Jsem tatrovák proto
mám dva malotraktory z T805. Plánoval jsem něco většího. Proto T 148. Tatra je skládačka. Dobře se z ní staví. Nemusíš řešit výkyvy náprav... Vše je hotové...
S torzkama si hlavu nelámu. Pokud nebudou vhodné tak je poměrně jednoduše nahradí hydraulické válce třeba i s možností pérování.
Řízení s Orbitrolem jsem navrhoval proto, že si volant dáš kam potřebuješ a ne proto, že bych chtěl měnit geometrii řízení.
Tak, jak to mám prokresleno dodržuji vytočení vnitřního kola 42 stupňů jako to má Tatra.
Škoda, že jsi nepochopil koncepci kloubového traktoru s přední řízenou nápravou (zde zadní). Prostuduj si vlákno mého prvního traktůrku T 805 (Kloubový traktor s přední řízenou nápravou Tatraka 1). Tam je vše vidět na fotkách. je mu 63 let a stále slouží.
Váhy Tatry znám. Kdyby byly k mání nápravy ve velikosti mezi T 805 a T 148 tak by byly optimální. Jsem tatrovák proto
mám dva malotraktory z T805. Plánoval jsem něco většího. Proto T 148. Tatra je skládačka. Dobře se z ní staví. Nemusíš řešit výkyvy náprav... Vše je hotové...
S torzkama si hlavu nelámu. Pokud nebudou vhodné tak je poměrně jednoduše nahradí hydraulické válce třeba i s možností pérování.
Řízení s Orbitrolem jsem navrhoval proto, že si volant dáš kam potřebuješ a ne proto, že bych chtěl měnit geometrii řízení.
Tak, jak to mám prokresleno dodržuji vytočení vnitřního kola 42 stupňů jako to má Tatra.
Škoda, že jsi nepochopil koncepci kloubového traktoru s přední řízenou nápravou (zde zadní). Prostuduj si vlákno mého prvního traktůrku T 805 (Kloubový traktor s přední řízenou nápravou Tatraka 1). Tam je vše vidět na fotkách. je mu 63 let a stále slouží.
-
- Příspěvky: 192
- Registrován: ned říj 18, 2009 2:14 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Kloubový traktor s řízenou přední nápravou TATRA-KA-2
Opravuji. Prvnímu traktůrku z T805 je 43 let.