ŤUTIN
ŤUTIN
Zdravím pánové,
Tak jsem provedl revoluční nákup dílů na stavbu nového stroje a po několika bezesných nocích už mám základní představu o tom jakým způsobem bych chtěl s pořízenými věcmi naložit.
Zadní náptava Praga V3S zúžená na dvě krátké poloosy (druhou krátkou jsem už koupil)
Přední náprava Zkrácená z ARO M461
Motor Peugeot 1,9D - doma pak ve 405-ce čeká ještě jedne s turbem jak otci skončí technická bude rezervní.
Převodovka 1 - Žuk 3kvalt
Převodovka 2 - ARO M461
Kola ve předu 7,5x16
Kola zadní 9,5 x 32 . Důvody pro použití taktovelkých kol jsou dva. Jednak je má kamarád na družstvě ležet pod hromadou šrotu, takže budou asi za hubičku a pokud je použiju s těmi 9,5" gumama, tak nebudu muset tvořit žádný vyrovnávací převod. (předek mi vychází o 2% rychlejší)
Momentálně mám dvě zásadní obavy jestli nemám stroj ještě hned za motorem zpomalit (když bude na žuk převodovce trojka (1:1) tak to pojede tak rychle jako ARO za provozu ) a dál se trochu bojím o tu převodovku z ARA vydrží na pozici druhé převodovky?
Dále mám doma odloženou spoustu věcí, 30l hydraulické čerpadlo (dám ho trochu dopomala), ORSTU 80, 5-ti sekční rozvaděč, nějaké pístnice, kardany, ....
Teď už jenom ten čas . Budu vděčný za jakékoliv poznámky a připomínky. Inspiraci jsem hledal především ve strojích "HUHU" a "Václav"
Tak jsem provedl revoluční nákup dílů na stavbu nového stroje a po několika bezesných nocích už mám základní představu o tom jakým způsobem bych chtěl s pořízenými věcmi naložit.
Zadní náptava Praga V3S zúžená na dvě krátké poloosy (druhou krátkou jsem už koupil)
Přední náprava Zkrácená z ARO M461
Motor Peugeot 1,9D - doma pak ve 405-ce čeká ještě jedne s turbem jak otci skončí technická bude rezervní.
Převodovka 1 - Žuk 3kvalt
Převodovka 2 - ARO M461
Kola ve předu 7,5x16
Kola zadní 9,5 x 32 . Důvody pro použití taktovelkých kol jsou dva. Jednak je má kamarád na družstvě ležet pod hromadou šrotu, takže budou asi za hubičku a pokud je použiju s těmi 9,5" gumama, tak nebudu muset tvořit žádný vyrovnávací převod. (předek mi vychází o 2% rychlejší)
Momentálně mám dvě zásadní obavy jestli nemám stroj ještě hned za motorem zpomalit (když bude na žuk převodovce trojka (1:1) tak to pojede tak rychle jako ARO za provozu ) a dál se trochu bojím o tu převodovku z ARA vydrží na pozici druhé převodovky?
Dále mám doma odloženou spoustu věcí, 30l hydraulické čerpadlo (dám ho trochu dopomala), ORSTU 80, 5-ti sekční rozvaděč, nějaké pístnice, kardany, ....
Teď už jenom ten čas . Budu vděčný za jakékoliv poznámky a připomínky. Inspiraci jsem hledal především ve strojích "HUHU" a "Václav"
- Atlan
- Příspěvky: 9587
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: ŤUTIN
Len aby si sa neradoval predcasne, tie ulozenky pod srotom mozu byt popraskane,,, tak ze po nafuknuti budu vyzerat vseliako, ale uvidis. SA mi zdaju dost velke pneu ake vychadzaju rychlosti ?
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: ŤUTIN
Nene gumy budu kupovat nové. Má tam jenom ráfky s hvězdama. No rychlosí jak jsem psal když bude na první převodovce (žuk) trojka, tak to pojede úplně úplně stejně rychle jako Aro. Na jedničku má ten žuk poměr tuším něco kolem 3,5:1, takže v tomto poměru se rychlosti sníží.
Atlan píše:Len aby si sa neradoval predcasne, tie ulozenky pod srotom mozu byt popraskane,,, tak ze po nafuknuti budu vyzerat vseliako, ale uvidis. SA mi zdaju dost velke pneu ake vychadzaju rychlosti ?
Re: ŤUTIN
Je mně hodně divné, jak jsi to spočítal, protože s nápravami ARO M461 (7,5 x 16", obvod 253 cm) a zadní V3S pasují na zadní nápravu gumy 24", např. 12,4-24" mají obvod asi 350 cm). Těch 32" je "kurevsky" moc (sorry za ten výraz) !
V podstatě je úplně jedno, jaké kde budou převodovky, ale diferák M 461 má poměr 5,15 : 1 a zadní náprava V3S diferák + reduktory má 8,346 : 1. Samozřejmě záleží na odvalených obvodech pneumatil a teď přesně nevím, kolik má obvod tebou zamýšlená guma 9,5 x 32", ale objevil jsem údaj přibližně 400 cm!!!
V podstatě je úplně jedno, jaké kde budou převodovky, ale diferák M 461 má poměr 5,15 : 1 a zadní náprava V3S diferák + reduktory má 8,346 : 1. Samozřejmě záleží na odvalených obvodech pneumatil a teď přesně nevím, kolik má obvod tebou zamýšlená guma 9,5 x 32", ale objevil jsem údaj přibližně 400 cm!!!
Re: ŤUTIN
Ahoj,
No uvažoval jsem takto: Jak jsi napsal je úplně jedno co je na převodovkách protože předpokládám, že ty kardany z ARO převodovky se točí stejně rychle. Z katalogu Mitas:
7,5 x 16 - Prumer 0,803m * Pí = obvod = 2,52m
9,5 x 32 - Prumer 1,250m * Pí = obvod = 3,92m
Vypočteme li dráhu uraženou na jednu otáčku kardanem bude to:
Předek = Obvod / Poměr Difu = 2,52/5,15 = 0,489 m/ot
Zadek = Obvod / Poměr Difu = 3,92/8,346 = 0,469 m/ot
Podílem předek/zadek dostanem: 1,04 ---> Předek je ještě pořád o 4% rychlejší.
Snad uvažuju správně.
No uvažoval jsem takto: Jak jsi napsal je úplně jedno co je na převodovkách protože předpokládám, že ty kardany z ARO převodovky se točí stejně rychle. Z katalogu Mitas:
7,5 x 16 - Prumer 0,803m * Pí = obvod = 2,52m
9,5 x 32 - Prumer 1,250m * Pí = obvod = 3,92m
Vypočteme li dráhu uraženou na jednu otáčku kardanem bude to:
Předek = Obvod / Poměr Difu = 2,52/5,15 = 0,489 m/ot
Zadek = Obvod / Poměr Difu = 3,92/8,346 = 0,469 m/ot
Podílem předek/zadek dostanem: 1,04 ---> Předek je ještě pořád o 4% rychlejší.
Snad uvažuju správně.
Daddy píše:Je mně hodně divné, jak jsi to spočítal, protože s nápravami ARO M461 (7,5 x 16", obvod 253 cm) a zadní V3S pasují na zadní nápravu gumy 24", např. 12,4-24" mají obvod asi 350 cm). Těch 32" je "kurevsky" moc (sorry za ten výraz) !
V podstatě je úplně jedno, jaké kde budou převodovky, ale diferák M 461 má poměr 5,15 : 1 a zadní náprava V3S diferák + reduktory má 8,346 : 1. Samozřejmě záleží na odvalených obvodech pneumatil a teď přesně nevím, kolik má obvod tebou zamýšlená guma 9,5 x 32", ale objevil jsem údaj přibližně 400 cm!!!
- Roman
- Příspěvky: 4463
- Registrován: stř črc 04, 2007 6:20 pm
- Bydliště: Prostějovsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ŤUTIN
http://mitas-pneu.cz/pneumatiky-zemedel ... -32_6pr_tt A raději bych taky volil menší kola.Daddy píše:Je mně hodně divné, jak jsi to spočítal, protože s nápravami ARO M461 (7,5 x 16", obvod 253 cm) a zadní V3S pasují na zadní nápravu gumy 24", např. 12,4-24" mají obvod asi 350 cm). Těch 32" je "kurevsky" moc (sorry za ten výraz) !
V podstatě je úplně jedno, jaké kde budou převodovky, ale diferák M 461 má poměr 5,15 : 1 a zadní náprava V3S diferák + reduktory má 8,346 : 1. Samozřejmě záleží na odvalených obvodech pneumatil a teď přesně nevím, kolik má obvod tebou zamýšlená guma 9,5 x 32", ale objevil jsem údaj přibližně 400 cm!!!
http://www.traktorista.estranky.cz
Zetor 5718
domádo new holland TCE 45 r.v. 2009
motorobot PF 61 r.v. 1957
kultivátor MS 06 r.v. 1995
Zetor 5718
domádo new holland TCE 45 r.v. 2009
motorobot PF 61 r.v. 1957
kultivátor MS 06 r.v. 1995
Re: ŤUTIN
Kupodivu to vychází vcelku přijatelně a stejně jako Tobě .
Poměry diferenciálů jsou 8,346 / 5,15 = 1,6205
Poměry obvodů pneumatik 392 cm / 252 cm = 1,5555
Podíl výsledků 1,6205 / 1,555 = 1,041
Takže mně vychází o 4% rychlejší předek.
Ale stejně se mi ta kola zdají veliká, jak psal i Roman...... , ale čísla hovoří.
Poměry diferenciálů jsou 8,346 / 5,15 = 1,6205
Poměry obvodů pneumatik 392 cm / 252 cm = 1,5555
Podíl výsledků 1,6205 / 1,555 = 1,041
Takže mně vychází o 4% rychlejší předek.
Ale stejně se mi ta kola zdají veliká, jak psal i Roman...... , ale čísla hovoří.
Re: ŤUTIN
- Roman
- Příspěvky: 4463
- Registrován: stř črc 04, 2007 6:20 pm
- Bydliště: Prostějovsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ŤUTIN
V odkazu co sem dával je obvod 3695mm né 3920mm a pak to vychází 1,1052Daddy píše:Kupodivu to vychází vcelku přijatelně a stejně jako Tobě .
Poměry diferenciálů jsou 8,346 / 5,15 = 1,6205
Poměry obvodů pneumatik 392 cm / 252 cm = 1,5555
Podíl výsledků 1,6205 / 1,555 = 1,041
Takže mně vychází o 4% rychlejší předek.
Ale stejně se mi ta kola zdají veliká, jak psal i Roman...... , ale čísla hovoří.
http://www.traktorista.estranky.cz
Zetor 5718
domádo new holland TCE 45 r.v. 2009
motorobot PF 61 r.v. 1957
kultivátor MS 06 r.v. 1995
Zetor 5718
domádo new holland TCE 45 r.v. 2009
motorobot PF 61 r.v. 1957
kultivátor MS 06 r.v. 1995
Re: ŤUTIN
Obvody obou gum jsem počítal z toh oúdaje OD nové pneumatiky. S tím obvodem to stejně nebude tak přesné. jestli je to 3% nebo 5% je asi celkem jedno. Podhuštěné zadní gumy myslím udělají mnohem větší chybu. Důležité je spíš to, že ten zadek nebude v žádném případě rychlejší než předek. Reálné hodnoty asi změřím až na obuté a zatížené gumě. Předek bych eventuelně zpomalil tím, že bych dal namísto 7,5 x 16 nižší 6,5 x 16. Uvidím jak to bude vycházet.Roman píše:V odkazu co sem dával je obvod 3695mm né 3920mm a pak to vychází 1,1052Daddy píše:Kupodivu to vychází vcelku přijatelně a stejně jako Tobě .
Poměry diferenciálů jsou 8,346 / 5,15 = 1,6205
Poměry obvodů pneumatik 392 cm / 252 cm = 1,5555
Podíl výsledků 1,6205 / 1,555 = 1,041
Takže mně vychází o 4% rychlejší předek.
Ale stejně se mi ta kola zdají veliká, jak psal i Roman...... , ale čísla hovoří.
S těmi W8 x 32 by to bylo super, protože kamarád má W10 a ta 9,5-ka guma se bude muset trochu natáhnout. Moc rád bych si je koupil, ale basolutně netuším jak je z Domažlicka dostat do Opavy .
Každopádně všem děkuju za plodnou diskusi. A co ta převodovka unese to?
Re: ŤUTIN
No hele jestli bys chtěl, tak se můžeme domluvit v SZ. Řeknu Ti jen to, že jsem je bral na inzerát a jely sem ke mě taky až z Prostějova, tak do Opavy by se taky určitě dostaly
Re: ŤUTIN
Vážení přátelé,
Postupně křečkuju věci a myslím že během 14-ti dnů (jak dodělám jeřábek na malý traktor) začnu komponenty svážet do garáže a tvořit. Nakonec jsem vzal ty 32" kultivační disky od BohousSPE. Nechám do nich vypálit hvězdice z 12-ky plechu. To musí držet i bez prolisu. nejsem bohužel schopen sehnat dva 16" Aro disky na přední nápravu. Nabízí mi v inzerci kluk Dva ale každy je jinak široký (jeden asi o 1,5 cm užší) a do toho se mi moc nechce. Jak jsem tak Googlil, tak tam pasujou např. 16" disky z Vitary. Našel jsem je i na vrakáči. Jsou moc hezké celkem široké s utopeným středem a masivní jako prase, ale kluci ví co to stojí nové tak chcou 1000,- za kus . Ale jestli urychleně neschrastím ty ARAcké, tak budu muset šáhnout do peněženky.
Postupně křečkuju věci a myslím že během 14-ti dnů (jak dodělám jeřábek na malý traktor) začnu komponenty svážet do garáže a tvořit. Nakonec jsem vzal ty 32" kultivační disky od BohousSPE. Nechám do nich vypálit hvězdice z 12-ky plechu. To musí držet i bez prolisu. nejsem bohužel schopen sehnat dva 16" Aro disky na přední nápravu. Nabízí mi v inzerci kluk Dva ale každy je jinak široký (jeden asi o 1,5 cm užší) a do toho se mi moc nechce. Jak jsem tak Googlil, tak tam pasujou např. 16" disky z Vitary. Našel jsem je i na vrakáči. Jsou moc hezké celkem široké s utopeným středem a masivní jako prase, ale kluci ví co to stojí nové tak chcou 1000,- za kus . Ale jestli urychleně neschrastím ty ARAcké, tak budu muset šáhnout do peněženky.
Re: ŤUTIN
Malými krůčky se sunu kupředu. Mám rozebranou V3S nápravu, dneska budu krátit. Ty středy do 32" disků co jsem kaufnul od Bohouse nakonec budou vyřešené celkem originálně. Včera jsem koupil vedle ve vesnici dva kultivační disky na Z 25K. Jestli se zadaří kolega mi vypíchne ty vnitřky přímo do tech 32" obručí. Zavařím a je to. Dneska pořídím nějaké fotky z krácení nápravy.