ŤUTIN

4x4, 6x6 apod

Moderátoři: rezis, Toreto

Odpovědět
Zpráva
Autor
jawis
Příspěvky: 417
Registrován: pát kvě 18, 2012 8:53 am
Bydliště: Opava

ŤUTIN

#1 Nový příspěvek od jawis »

Zdravím pánové,

Tak jsem provedl revoluční nákup dílů na stavbu nového stroje a po několika bezesných nocích už mám základní představu o tom jakým způsobem bych chtěl s pořízenými věcmi naložit.

Zadní náptava Praga V3S zúžená na dvě krátké poloosy (druhou krátkou jsem už koupil)
Přední náprava Zkrácená z ARO M461
Motor Peugeot 1,9D - doma pak ve 405-ce čeká ještě jedne s turbem jak otci skončí technická bude rezervní.
Převodovka 1 - Žuk 3kvalt
Převodovka 2 - ARO M461

Kola ve předu 7,5x16
Kola zadní 9,5 x 32 :shock: . Důvody pro použití taktovelkých kol jsou dva. Jednak je má kamarád na družstvě ležet pod hromadou šrotu, takže budou asi za hubičku a pokud je použiju s těmi 9,5" gumama, tak nebudu muset tvořit žádný vyrovnávací převod. (předek mi vychází o 2% rychlejší)

Momentálně mám dvě zásadní obavy jestli nemám stroj ještě hned za motorem zpomalit (když bude na žuk převodovce trojka (1:1) tak to pojede tak rychle jako ARO za provozu :rally: ) a dál se trochu bojím o tu převodovku z ARA vydrží na pozici druhé převodovky?

Dále mám doma odloženou spoustu věcí, 30l hydraulické čerpadlo (dám ho trochu dopomala), ORSTU 80, 5-ti sekční rozvaděč, nějaké pístnice, kardany, ....

Teď už jenom ten čas :) . Budu vděčný za jakékoliv poznámky a připomínky. Inspiraci jsem hledal především ve strojích "HUHU" a "Václav"

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9587
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: ŤUTIN

#2 Nový příspěvek od Atlan »

Len aby si sa neradoval predcasne, tie ulozenky pod srotom mozu byt popraskane,,, tak ze po nafuknuti budu vyzerat vseliako, ale uvidis. SA mi zdaju dost velke pneu ake vychadzaju rychlosti ?
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

jawis
Příspěvky: 417
Registrován: pát kvě 18, 2012 8:53 am
Bydliště: Opava

Re: ŤUTIN

#3 Nový příspěvek od jawis »

Nene gumy budu kupovat nové. Má tam jenom ráfky s hvězdama. No rychlosí jak jsem psal když bude na první převodovce (žuk) trojka, tak to pojede úplně úplně stejně rychle jako Aro. Na jedničku má ten žuk poměr tuším něco kolem 3,5:1, takže v tomto poměru se rychlosti sníží.
Atlan píše:Len aby si sa neradoval predcasne, tie ulozenky pod srotom mozu byt popraskane,,, tak ze po nafuknuti budu vyzerat vseliako, ale uvidis. SA mi zdaju dost velke pneu ake vychadzaju rychlosti ?

Uživatelský avatar
Daddy
Příspěvky: 6458
Registrován: úte čer 09, 2009 7:46 am
Bydliště: Hradec Králové

Re: ŤUTIN

#4 Nový příspěvek od Daddy »

Je mně hodně divné, jak jsi to spočítal, protože s nápravami ARO M461 (7,5 x 16", obvod 253 cm) a zadní V3S pasují na zadní nápravu gumy 24", např. 12,4-24" mají obvod asi 350 cm). Těch 32" je "kurevsky" moc (sorry za ten výraz) :shock: !
V podstatě je úplně jedno, jaké kde budou převodovky, ale diferák M 461 má poměr 5,15 : 1 a zadní náprava V3S diferák + reduktory má 8,346 : 1. Samozřejmě záleží na odvalených obvodech pneumatil a teď přesně nevím, kolik má obvod tebou zamýšlená guma 9,5 x 32", ale objevil jsem údaj přibližně 400 cm!!!

jawis
Příspěvky: 417
Registrován: pát kvě 18, 2012 8:53 am
Bydliště: Opava

Re: ŤUTIN

#5 Nový příspěvek od jawis »

Ahoj,

No uvažoval jsem takto: Jak jsi napsal je úplně jedno co je na převodovkách protože předpokládám, že ty kardany z ARO převodovky se točí stejně rychle. Z katalogu Mitas:

7,5 x 16 - Prumer 0,803m * Pí = obvod = 2,52m
9,5 x 32 - Prumer 1,250m * Pí = obvod = 3,92m

Vypočteme li dráhu uraženou na jednu otáčku kardanem bude to:

Předek = Obvod / Poměr Difu = 2,52/5,15 = 0,489 m/ot
Zadek = Obvod / Poměr Difu = 3,92/8,346 = 0,469 m/ot

Podílem předek/zadek dostanem: 1,04 ---> Předek je ještě pořád o 4% rychlejší.

Snad uvažuju správně.
Daddy píše:Je mně hodně divné, jak jsi to spočítal, protože s nápravami ARO M461 (7,5 x 16", obvod 253 cm) a zadní V3S pasují na zadní nápravu gumy 24", např. 12,4-24" mají obvod asi 350 cm). Těch 32" je "kurevsky" moc (sorry za ten výraz) :shock: !
V podstatě je úplně jedno, jaké kde budou převodovky, ale diferák M 461 má poměr 5,15 : 1 a zadní náprava V3S diferák + reduktory má 8,346 : 1. Samozřejmě záleží na odvalených obvodech pneumatil a teď přesně nevím, kolik má obvod tebou zamýšlená guma 9,5 x 32", ale objevil jsem údaj přibližně 400 cm!!!

Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 4463
Registrován: stř črc 04, 2007 6:20 pm
Bydliště: Prostějovsko
Kontaktovat uživatele:

Re: ŤUTIN

#6 Nový příspěvek od Roman »

Daddy píše:Je mně hodně divné, jak jsi to spočítal, protože s nápravami ARO M461 (7,5 x 16", obvod 253 cm) a zadní V3S pasují na zadní nápravu gumy 24", např. 12,4-24" mají obvod asi 350 cm). Těch 32" je "kurevsky" moc (sorry za ten výraz) :shock: !
V podstatě je úplně jedno, jaké kde budou převodovky, ale diferák M 461 má poměr 5,15 : 1 a zadní náprava V3S diferák + reduktory má 8,346 : 1. Samozřejmě záleží na odvalených obvodech pneumatil a teď přesně nevím, kolik má obvod tebou zamýšlená guma 9,5 x 32", ale objevil jsem údaj přibližně 400 cm!!!
http://mitas-pneu.cz/pneumatiky-zemedel ... -32_6pr_tt A raději bych taky volil menší kola.
http://www.traktorista.estranky.cz
Zetor 5718
domádo new holland TCE 45 r.v. 2009
motorobot PF 61 r.v. 1957
kultivátor MS 06 r.v. 1995

jawis
Příspěvky: 417
Registrován: pát kvě 18, 2012 8:53 am
Bydliště: Opava

Re: ŤUTIN

#7 Nový příspěvek od jawis »

Tak počítám dobře nebo né ??, :-/

Uživatelský avatar
Daddy
Příspěvky: 6458
Registrován: úte čer 09, 2009 7:46 am
Bydliště: Hradec Králové

Re: ŤUTIN

#8 Nový příspěvek od Daddy »

Kupodivu to vychází vcelku přijatelně a stejně jako Tobě :-/ .
Poměry diferenciálů jsou 8,346 / 5,15 = 1,6205
Poměry obvodů pneumatik 392 cm / 252 cm = 1,5555
Podíl výsledků 1,6205 / 1,555 = 1,041
Takže mně vychází o 4% rychlejší předek.
Ale stejně se mi ta kola zdají veliká, jak psal i Roman...... :-/ , ale čísla hovoří.

Uživatelský avatar
BohousSPE
Příspěvky: 1645
Registrován: úte kvě 22, 2012 2:14 pm
Bydliště: Domažlicko

Re: ŤUTIN

#9 Nový příspěvek od BohousSPE »

Kdyby si se opravdu rozhodl pro ty 32" kola a přišel si na to, že ty ráfky od kamaráda jsou nějakým způsobem poškozené, měl bych tu disky W8x32. Mě jsou úplně na prd a za boha se jich nemůžu zbavit :'( Kdyby Ti nějak pomohli, tak mi dej vědět :friends:
ObrázekObrázekObrázekObrázek
Pokud je nechceš, tak se omlouvám za :OT:

Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 4463
Registrován: stř črc 04, 2007 6:20 pm
Bydliště: Prostějovsko
Kontaktovat uživatele:

Re: ŤUTIN

#10 Nový příspěvek od Roman »

Daddy píše:Kupodivu to vychází vcelku přijatelně a stejně jako Tobě :-/ .
Poměry diferenciálů jsou 8,346 / 5,15 = 1,6205
Poměry obvodů pneumatik 392 cm / 252 cm = 1,5555
Podíl výsledků 1,6205 / 1,555 = 1,041
Takže mně vychází o 4% rychlejší předek.
Ale stejně se mi ta kola zdají veliká, jak psal i Roman...... :-/ , ale čísla hovoří.
V odkazu co sem dával je obvod 3695mm né 3920mm a pak to vychází 1,1052 :-/ :-/
http://www.traktorista.estranky.cz
Zetor 5718
domádo new holland TCE 45 r.v. 2009
motorobot PF 61 r.v. 1957
kultivátor MS 06 r.v. 1995

jawis
Příspěvky: 417
Registrován: pát kvě 18, 2012 8:53 am
Bydliště: Opava

Re: ŤUTIN

#11 Nový příspěvek od jawis »

Roman píše:
Daddy píše:Kupodivu to vychází vcelku přijatelně a stejně jako Tobě :-/ .
Poměry diferenciálů jsou 8,346 / 5,15 = 1,6205
Poměry obvodů pneumatik 392 cm / 252 cm = 1,5555
Podíl výsledků 1,6205 / 1,555 = 1,041
Takže mně vychází o 4% rychlejší předek.
Ale stejně se mi ta kola zdají veliká, jak psal i Roman...... :-/ , ale čísla hovoří.
V odkazu co sem dával je obvod 3695mm né 3920mm a pak to vychází 1,1052 :-/ :-/
Obvody obou gum jsem počítal z toh oúdaje OD nové pneumatiky. S tím obvodem to stejně nebude tak přesné. jestli je to 3% nebo 5% je asi celkem jedno. Podhuštěné zadní gumy myslím udělají mnohem větší chybu. Důležité je spíš to, že ten zadek nebude v žádném případě rychlejší než předek. Reálné hodnoty asi změřím až na obuté a zatížené gumě. Předek bych eventuelně zpomalil tím, že bych dal namísto 7,5 x 16 nižší 6,5 x 16. Uvidím jak to bude vycházet.

S těmi W8 x 32 by to bylo super, protože kamarád má W10 a ta 9,5-ka guma se bude muset trochu natáhnout. Moc rád bych si je koupil, ale basolutně netuším jak je z Domažlicka dostat do Opavy :).

Každopádně všem děkuju za plodnou diskusi. A co ta převodovka unese to?

Uživatelský avatar
BohousSPE
Příspěvky: 1645
Registrován: úte kvě 22, 2012 2:14 pm
Bydliště: Domažlicko

Re: ŤUTIN

#12 Nový příspěvek od BohousSPE »

No hele jestli bys chtěl, tak se můžeme domluvit v SZ. Řeknu Ti jen to, že jsem je bral na inzerát a jely sem ke mě taky až z Prostějova, tak do Opavy by se taky určitě dostaly :smich:

jawis
Příspěvky: 417
Registrován: pát kvě 18, 2012 8:53 am
Bydliště: Opava

Re: ŤUTIN

#13 Nový příspěvek od jawis »

Vážení přátelé,

Postupně křečkuju věci a myslím že během 14-ti dnů (jak dodělám jeřábek na malý traktor) začnu komponenty svážet do garáže a tvořit. Nakonec jsem vzal ty 32" kultivační disky od BohousSPE. Nechám do nich vypálit hvězdice z 12-ky plechu. To musí držet i bez prolisu. nejsem bohužel schopen sehnat dva 16" Aro disky na přední nápravu. Nabízí mi v inzerci kluk Dva ale každy je jinak široký (jeden asi o 1,5 cm užší) a do toho se mi moc nechce. Jak jsem tak Googlil, tak tam pasujou např. 16" disky z Vitary. Našel jsem je i na vrakáči. Jsou moc hezké celkem široké s utopeným středem a masivní jako prase, ale kluci ví co to stojí nové tak chcou 1000,- za kus :'( . Ale jestli urychleně neschrastím ty ARAcké, tak budu muset šáhnout do peněženky.

jawis
Příspěvky: 417
Registrován: pát kvě 18, 2012 8:53 am
Bydliště: Opava

Re: ŤUTIN

#14 Nový příspěvek od jawis »

Malými krůčky se sunu kupředu. Mám rozebranou V3S nápravu, dneska budu krátit. Ty středy do 32" disků co jsem kaufnul od Bohouse nakonec budou vyřešené celkem originálně. Včera jsem koupil vedle ve vesnici dva kultivační disky na Z 25K. Jestli se zadaří kolega mi vypíchne ty vnitřky přímo do tech 32" obručí. Zavařím a je to. Dneska pořídím nějaké fotky z krácení nápravy.

jawis
Příspěvky: 417
Registrován: pát kvě 18, 2012 8:53 am
Bydliště: Opava

Re: ŤUTIN

#15 Nový příspěvek od jawis »

tak jak jsem slíbil, náprava vykrácená, a přikládám pár fotek z této velké invokace :). něktré byly pořízené mobilem, tak prosím omluvte zhoršenou kvalitu.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Traktory domácí výroby 4x4“